Senaste nytt

Amex värvnings-kampanj September 2025

Kan jag någonstans se hur många jag bjudit in som signat upp (Inbjudan från AMEX Elite)?
Står att det kan ta upp till 10 veckor innan man får sin belöning. Kan man se hur många som signat upp så jag vet om jag behöver jaga fler kompisar? :)
Du poängen i Amex appen under "förmåner" -> "visa aktivitet" mer eller mindre direkt efter att någon signat upp via länken, givetvis förutsatt att deras ansökan godkänts.

Har någon haft problem med värvningar denna omgång?
Jag gjorde en värvning 5 sept. Det var lite krångel med bankid, men det kom ändå ett "tack för din ansökan"-mail efteråt, så vi antog det var ok.
Sen hände inget, så började undersöka i slutet av förra veckan. Skickades runt litegrann mellan olika delar av Amex kundtjänst, och till slut fick vi idag svaret att vi behövde göra en ny ansökan. Nu går den till signatur med bankid,bankid startas och signeras, men efter det kommer detta felmeddelande:

Screenshot 2025-09-30 at 19.48.12.png

Kampanjen tar ju slut vid midnatt, så surt om man missar värvningspoäng för att deras system inte funkar....

Kan meddela att poängen trillade in den 22e så det löste sig.
Kan meddela att det inte alls löste sig, det var en annan person som hade ansökt som jag inte hade räknat med så nu ligger ett ärende hos Amex kring saknade poäng. Hoppas dom fixar det smidigt.

Kampanjen tar ju slut vid midnatt, så surt om man missar värvningspoäng för att deras system inte funkar....
Hoppas även att de går med på att lösa detta åt dig, finns ju registrerat om ni haft kontakt med kundtjänst.

• Gilla
Reactions: Gus
Hoppas även att de går med på att lösa detta åt dig, finns ju registrerat om ni haft kontakt med kundtjänst.

Det verkar som att det funkat. Min mor har nu fått mail om att ansökan är godkänd och jag ser värvningspoängen på mitt Amex-konto.
Nu måste jag bara fundera på hur jag ska hantera det faktum att man uppenbarligen inte får PP för extrakort längre (vilket jag inte hade sett när ansökan gjordes). Tanken är ju att jag skulle ha extrakortet och då kunna säga upp mitt holländska Amex Platinum. Det funkar ju bra för access till Pontus och Dining-förmåner, men jag vill ju helst inte bli av med PP....

Göra minst ett köp varje månad och du får halva poängen månad 7 och resten månad 13.
Är det någon som har koll (ja, jag bör läsa villkoren) på om dessa köp behöver göras på huvudkortet eller om det är ok att göra dem på extrakortet också?

Det verkar som att det funkat. Min mor har nu fått mail om att ansökan är godkänd och jag ser värvningspoängen på mitt Amex-konto.
Nu måste jag bara fundera på hur jag ska hantera det faktum att man uppenbarligen inte får PP för extrakort längre (vilket jag inte hade sett när ansökan gjordes). Tanken är ju att jag skulle ha extrakortet och då kunna säga upp mitt holländska Amex Platinum. Det funkar ju bra för access till Pontus och Dining-förmåner, men jag vill ju helst inte bli av med PP....

Är det någon som har koll (ja, jag bör läsa villkoren) på om dessa köp behöver göras på huvudkortet eller om det är ok att göra dem på extrakortet också?
Skulle säga huvudkortet, lättast är väl via någon prenumeration som Netflix, Spotify etc?
  1. 80 000 EuroBonus Bonuspoäng tilldelas ditt konto uppdelat på två utbetalningar, förutsatt att du spenderar på ditt kort varje månad. Du får halva poängsumman när du gör ett köp under 7:e månaden av ditt medlemskap och resterande när du gör ett köp under 13:e månaden..

Kanske kan det gå att registrera PP på extrakortet? Om nu din mor inte behöver det. Primära poängen är väl att Amex inte vill betala för två per konto.

Toppen