agehall
Medlem
Jag satt och betalade räkningar i veckan. Jag brukar alltid ha en ganska god uppfattning om vad mina kreditkortsräkningar borde ligga på och reagerade på att min AmEx-räkning var ett par tusenlappar mer än jag tänkt mig. När jag tittade igenom den inser jag att SAS lyckats debitera min EZE-tripp två gånger.
"Nåja" tänkte jag. "Hur svårt kan det här vara att lösa? AmEx lär ju fixa det på ett kick!"
Betalade räkningen minus den extra debiteringen och ringde AmEx dagen därpå. Till min förvåning fick jag ett blankt nej på min begäran att stryka dubbeldebiteringen. De hävdade att eftersom de hade e-ticketnr så hade biljetten plockats ut och då kunde de inget göra. Att jag inte ens har fått någon bekräftelse på det ena biljettnummret var inget som förändrade saken.
För att få någon rätsida på det hela blev jag alltså tvungen att själv ringa SAS och begära att de gör en refund. Jag förklarade tydligt för damen jag pratade med på AmEx att detta inte är ens i närheten av att vara OK. Att de hjälper mig att reda ut problem är en av de stora poängen med kortet och om de vägrar så minskar vitsen rätt snabbt. Jag förklarade också att jag inte kommer att acceptera någon dröjsmålsränta ifall SAS inte får tillbaka pengarna omgående.
Vi får väl se hur detta slutar, men nöjd är jag inte. Och detta kan vara värt att ha i bakhuvudet när man köper flygbiljetter med sitt AmEx.
"Nåja" tänkte jag. "Hur svårt kan det här vara att lösa? AmEx lär ju fixa det på ett kick!"
Betalade räkningen minus den extra debiteringen och ringde AmEx dagen därpå. Till min förvåning fick jag ett blankt nej på min begäran att stryka dubbeldebiteringen. De hävdade att eftersom de hade e-ticketnr så hade biljetten plockats ut och då kunde de inget göra. Att jag inte ens har fått någon bekräftelse på det ena biljettnummret var inget som förändrade saken.
För att få någon rätsida på det hela blev jag alltså tvungen att själv ringa SAS och begära att de gör en refund. Jag förklarade tydligt för damen jag pratade med på AmEx att detta inte är ens i närheten av att vara OK. Att de hjälper mig att reda ut problem är en av de stora poängen med kortet och om de vägrar så minskar vitsen rätt snabbt. Jag förklarade också att jag inte kommer att acceptera någon dröjsmålsränta ifall SAS inte får tillbaka pengarna omgående.
Vi får väl se hur detta slutar, men nöjd är jag inte. Och detta kan vara värt att ha i bakhuvudet när man köper flygbiljetter med sitt AmEx.