Senaste nytt

AMEX - Uppdaterade medlemsvillkor fr.o.m. 29 januari

Att det är så passs vårt att boka bonusbiljetter är ju en anledning till att höja, för många tjänar poäng idag sett till utbudet på poäng och det är ju inte som att SAS gått kanon under åren man var eget bolag och hade Amex Elite så lite förstår man tyvärr att det behöver gå åt det här hållet.

Nja fan.... det här känns inte opti för mig direkt då jag inte använder korter i princip.
Tror det kan bli att mata in en sista voucher och sedan lossa det helt.
Jag har inte nyttjat en voucher på något annat än okynnes på rätt länge och har svårt att se värdet kontra alla Avios jag drar in på Amex Plat.
Finns ju andra anledningar att gå över på Amex Plat så det alternativet blir ju mer intressant ju sämre utbudet på SAS och Sky Team Bonus blir och ju dyrare kortet blir.
Ni som kör Amex Plat. Hur använder ni era Avios?
OT: Hörde att Amex fyllde Globen för några veckor sen i en exklusiv Veronica Maggio konsert (enbart för Plat?). Hyggligt medlemsevent om man nu gillar henne (vilket många uppenbart gör) och det kanske gjorde någon flickvän/fru som är med och sponsrar kortavgiften glad.

Ni som kör Amex Plat. Hur använder ni era Avios?
Ställ frågan i relevant tråd, denna handlar om Amex kort med högre avgift.

Tips är att läsa lite trådar i BA/Qatar forumet, finns en hel del matnyttigt där om hur man nyttjar Avios, även Finnair forumet. Hittar du inte tråd så föreslår jag att du startar en tråd där med denna typ av frågor.

/Moderator

Kikar vi på hur de amerikanska bolagen jobbar så ger de bättre tillgänglighet på sina egna flyg till de som har co-brandade kreditkort. Tillgängligheten på egna flygen kan SAS kontrollera och där tycker jag att man borde kunna ge bättre tillgänglighet om man betalar 7000kr för ett kreditkort. Behöver inte vara long haul utan även Europa där tillgängligheten just nu är bedrövlig.
Man behöver inte ta sig längre bort än till UK för att hitta detta. Amex BA 2-4-1-vouchers ger lite extra tillgänglighet på bonusplatser i business (HfP hävdar att det är revenuebiljetter under en viss prisnivå som blir synliga som bonusplatser). Inte någon "mirakeltillgång" men i alla fall en skillnad. Å andra sidan ger ju BA viss extra tillgång även för BAC Gold, så de har ju ett lite annat upplägg än SAS.

Hej, min årsavgift deb i juli, fattar jag rätt kommer en extradebitering på höjningen redan från februari då ?

Toppen