Senaste nytt

Amex/Star Alliance anywhere 19-22 dec 2016(poängresa)

Hej,

Jag behöver verkligen hjälp att hitta en bonusresa innan året är slut och mina Amex vouchers går ut.


Stort tack på förhand!


  • Varifrån vill du börja din resa? TXL
  • Var är din destination? Vart som helst med star Alliance
  • När vill/behöver du resa ut? 19 dec
  • När vill/behöver du komma hem? 22 dec
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business class eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 220 000 Eurobonus poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? --
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi kan stanna vart som helst på vägen.
 
Hej,

Jag behöver verkligen hjälp att hitta en bonusresa innan året är slut och mina Amex vouchers går ut.


Stort tack på förhand!


  • Varifrån vill du börja din resa? TXL
  • Var är din destination? Vart som helst med star Alliance
  • När vill/behöver du resa ut? 19 dec
  • När vill/behöver du komma hem? 22 dec
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business class eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 220 000 Eurobonus poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? --
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi kan stanna vart som helst på vägen.
Hur många vouchers har du?
Med tanke på att det kan bli svårt att hitta bonusresor så nära inpå jul så hade jag försökt hitta Lufthansa First som släpps två veckor i förväg. T ex genom att använda den här sökmotorn: Joels Trollerilåda - awardsökmotor | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Men du får nog hänga på låset och ringa i direkt anslutning till när platserna släpps om du ska knipa några platser, det lät vara många som slåss om dem...
 
Tack! Hur planerar jag det bäst? Jag menar, om jag vill ha en tur retur biljett? Måste jag vänta på 15 dagar innan hemresan då?
Så fort utresan öppnar sig så bokar du, hugg något på hemresan bara, t ex i business eller ekonomi. Sedan när hemresan öppnar sig så ringer du och bokar om till First för 150 kr per person i ombokningsavgift.
Alternativt så kan du strunta i att boka hemresan när du bokar utresan, men det är ju skönt med en back up om du inte hittar något sedan. Å andra sidan så är resan avbokningsbar tills dagen före utresa.

Är ni bara öppna för att kunna åka lite varsomhelst så kommer ni ha en riktigt härlig resa med Lufthansa First!
 

Thornado

Medlem
Det finns (minst) 2 platser tillgängliga på FRA-ICN-FRA i Asiana First 19-22 december.
Har inte kollat anslutningar mellan TXL och FRA, men det borde gå att lösa. Beroende på om ni vill besöka Seoul eller annat plats i Asien kan man även hitta anslutningar inom Asien.
Skulle rekommendera att boka detta nu och sen hålla koll på Lufthansa F inför utresan (kanske via Tokyo då). Kan ju vara lite kul att få testa First på två olika bolag, så då kan ni ju kanske behålla Asiana på hemvägen.
 

AxelD

Ny medlem
Vi gjorde den resan i början av november. Seoul är en riktigt häftig stad. Vi bokade Lufthansa First via München dit och Asiana hem. Servicen är verkligen något extraordinärt. Asianas flyg var lite äldre men kompenserades av otroligt vänligt bemötande. Vi valde Asiana för dagflygningen hem. Hade från början businessbiljetter med LH men uppgraderade två veckor innan deras sträcka. Då släpptes även anslutningsflyg i busniess.
 
Tack så mycket! Jag ringde och kollade, mycket riktigt 2 lediga platser till ICN med connection från TXL med Luftie! Nu har jag dessutom lyckats ta ledigt från eftermiddagen 8 dec till eftermiddagen 13 december vilket gör saker lite lättare. Är det svårt att själv leta platser på Joels trolleri låda? Varje gång jag provar så får jag ingar träffar. Frugan snackar om att dra tillbaka till Havanna, går det att hitta biljetter med swiss eller austrian dit? Jag har som sagt 220000 poäng och 2 vouchers. Vad är det bästa man kan göra med detta under dessa datum?

Stort tack!
 
Det blev 2 First Classs till BKK med Thai så det löste sig ganska bra ändå. Är det en bra produkt? Kommer vi in på First Class loungen på Munchen om man åker ut med Thai?
 
Toppen