Senaste nytt

AMEX Riktat mail: Handla för 150 kr - få 150 kr tillbaka

Isak21

Medlem
Hej!
Jag fick följande mail riktat till ett Amex Platinum som jag i princip bara använder för förmåner och inte handlar på:

”Handla för minst 150 kr – få 150 kr tillbaka*

Erbjudandet gäller under perioden 19 november – 22 december 2019, för köp på alla ställen i Sverige som tar emot American Express-kort. En latte på språng, lunch, middagskassen, nya möbler... allt du handlar med ditt kort räknas.


Klicka på knappen nedan så blir du automatiskt registrerad för
att ta del av erbjudandet.”


(Knapp i mail).

”Villkor för erbjudandet

150 kr tillbaka när du handlat 3 gånger med ditt registrerade kort för minst 50 kr per gång mellan 19/11 – 22/12 –2019. Gäller endast för mottagaren av erbjudandet med ett svenskt American Express-kort. Gäller både butik och online. Notera att transaktionen måste debiteras kortet senast 22/12–2019. Köp i utländsk valuta räknas beloppet i SEK som köpet, exklusive valutaväxlingsavgift, motsvarar vid tidpunkten för debiteringen. Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, medlemsavgiften för kortet och eventuella extrakort, samt avgift
er och kostnader vid försenad betalning räknas inte. Återbäringen ska krediteras ditt konto inom 5 arbetsdagar från uppnått spenderingskrav, men kan ta upp till 90 arbetsdagar från erbjudandets slutdatum. Reduceringen kan tas tillbaka om en transaktion återbetalas och det inte längre finns 3 transaktioner som möter kriteriet under tidsperioden. Du kan endast motta återbäringen en gång. Kampanjen gäller de 4000 första som registrerar sitt kort.”

När man registrerat sig står följande:

”Ditt kort är registrerat!

När du handlat 3 gånger för minst 50kr per tillfälle med ditt kort under perioden 19/11-22/12 2019 får du 150kr tillbaka


Vänligen notera att endast det registrerade kortnumret omfattas av erbjudandet. Övriga kort (inklusive kort som är kopplade till samma kortkonto) måste också registreras för att omfattas av erbjudandet.”

Jag kan inte dela någon länk eftersom länken var unikt för mitt kort, jag loggade ej in efter att ha använt länken.

Någon fler som fått? Kan det vara riktad kommunikation till oss som använder ett kort för lite till köp?
 
Last edited:

Gus

Medlem
Jag fick det också. Det är kopplat till mitt kort som ligger i byrålådan och skräpar. Min voucher är redan uppnått på kortet och jag har det liggandes bara för att min Australienresa nästa månad är köpt på kortet (vill att försäkringen ska gälla). Nu får jag väl gå och köpa 3 latte :D.
 

jumbooze

Medlem
Låter som Svenska Amex börjar med att ha offers lite som Amerikanska Amex, jag har alltid varit lite avis på de amerikanska shopping triggade bonusarna kan man drömma om mer liknade erbjudande
 

M.K

Medlem
Kul idé av Amex! Mitt saldo triggade tyvärr inget mail så inga gratislatte denna gång. Jag hoppas oavsett på fler roliga kampanjer. Varför inte en dubbla poänghelg eller MR växling till EB med bonus? Lite av sådant under lång tid till oss befintliga kunder.

5C532D99-34E2-4AC0-880C-9B5F1A2ABE50.jpeg
 
Toppen