Senaste nytt

Amex poäng

Ja, men det är lätt åtgärdat - hyr en bil till och se till att du betalar den med ditt kort. Repa sedan även denna bil och returnera så kommer du att få betala för skadan.
Ah, ironi... det var ju roligt. Jag betalade båda bilarna med mitt kort men självklart skulle jag inte köra båda bilarna. Auktorisering sker alltid med ett kreditkort i samma namn som föraren. Tyckte ändå att jag beskrev situationen tydligt och utförligt?

Pratade med kundtjänst nyss, de lägger tillbaka mina 1200 EB poäng + 3000 poäng som en goodwill gest. Spenden kan de inte göra något åt, hon bad om ursäkt för det. Detta var alltså inget återköp/kreditering utan en utbetalning av försäkringsersättning som täcker ett belopp som inte dragits från mitt kort, självklart ska det egentligen inte påverka min spend. Småpengar men ändå fel.

Nej, det är inte sant. Jag har flera exempel på när det inte skett.

Det var oerhört generöst av dem.

Såhär står det i hyresvillkoren, jag har ingen anledning att ifrågasätta det.

"Huvudföraren måste ha ett kreditkort i sitt eget namn vid upphämtningen."

Ja, det var ett väldigt trevligt bemötande hos AMEX kundtjänst.

Såhär står det i hyresvillkoren, jag har ingen anledning att ifrågasätta det.

"Huvudföraren måste ha ett kreditkort i sitt eget namn vid upphämtningen."
Det är fullt möjligt att det står så i dina hyresvillkor, men du kan inte säga "alltid" för det är inte sant att det gäller alla hyresavtal i hela världen.

Det är fullt möjligt att det står så i dina hyresvillkor, men du kan inte säga "alltid" för det är inte sant att det gäller alla hyresavtal i hela världen.
Det har du helt rätt i, jag refererade förstås bara till just min situation i det här specifika fallet och uttryckte mig kanske lite slarvigt. Jag ska försöka formulera mig mer stringent i framtida inlägg. Nu lägger jag inte mer tid och energi på detta resonemang, vi kan väl ändå försöka hålla en trevlig ton här och hjälpa varandra istället för att märka ord?

Hej!
Har själv ett AMEX Elite-kort. Jag bjöd in en kompis att skaffa ett AMEX Platinum-kort och han fick det tidigare i veckan.
Hur länge dröjer innan jag får min belöning i form av SAS Eurobonus extrapoäng för att ha bjudit in honom?
Är det inte efter att hans ansökan blivit godkänd av AMEX?

Hej!
Har själv ett AMEX Elite-kort. Jag bjöd in en kompis att skaffa ett AMEX Platinum-kort och han fick det tidigare i veckan.
Hur länge dröjer innan jag får min belöning i form av SAS Eurobonus extrapoäng för att ha bjudit in honom?
Är det inte efter att hans ansökan blivit godkänd av AMEX?
Allt från några dagars till några veckor brukar det ta. Värvningsbonus kommer ju snabbt, den som blir värvad får sin bonus tidigast när man uppfyllt kravet och sedan kan det ta upp till någon månad.

Du ser på din amexsida om poängen registrerats som kommande överföring, skickas sedan en gång i månaden med autosweep.

En fråga angående värvningspoäng på Amex. Jag läste i vilkoren att Amex har rätt att ta tillbaka poängen, om inte den man värvat når upp till en spend på 10 000 kr första året. Hur fungerar detta,är det någon som har varit med om det?

En fråga angående värvningspoäng på Amex. Jag läste i vilkoren att Amex har rätt att ta tillbaka poängen, om inte den man värvat når upp till en spend på 10 000 kr första året. Hur fungerar detta,är det någon som har varit med om det?
Aldrig hört talas om, det är säkert något dom bara skulle använda vid ganska grovt missbruk skulle jag tro!

Toppen