Senaste nytt

Amex platinum kampanj - gratis första kvartalet

Matore

Medlem
Någon som har koll på hur länge det brukar ta innan man får poäng när man har spenderat +20k på tre månader? Inte sett poäng ännu och det har gått två veckor. I villkoren står det upp till tre månader. Har det tagit så lång tid för andra?
Kundservice säger att det antagligen dröjer tre månaders fastän man nått spenden tidigare.
 

Matore

Medlem
Nån som vet hur det blir med alla statusar på Hilton Hertz etc om man säger upp kortet efter tre månader? Hänger de kvar eller meddelar Amex att man inte längre är Platinum?
 

joakgarp

Medlem
Kundservice säger att det antagligen dröjer tre månaders fastän man nått spenden tidigare.

Gått en månad för mig nu från när jag nådde spend på 20k. Har brytdatumet idag med ny faktura men ännu inga 200k har ramlat in. Dock bjöd jag in en vän och det tog bara 1-2 dagar sedan fick jag 200k poäng. Väldigt märkligt att de dröjer på det så här länge.

Är medveten om att det står i villkoren att det kan ta upp till tre månader att få poängen.
 

palmen

Moderator
Gått en månad för mig nu från när jag nådde spend på 20k. Har brytdatumet idag med ny faktura men ännu inga 200k har ramlat in. Dock bjöd jag in en vän och det tog bara 1-2 dagar sedan fick jag 200k poäng. Väldigt märkligt att de dröjer på det så här länge.

Är medveten om att det står i villkoren att det kan ta upp till tre månader att få poängen.
Mina poäng kom in efter ca 2 månader efter att jag skaffat kortet och bara några dagar efter att jag nått 20k spend på platinum kortet.
 

Canadien

Medlem
Har haft mitt en dryg månad nu och jag ser inte hur jag ska kunna motivera årsavgiften. Hur resonerar ni?
Lounger kommer jag redan in i på egna inflygningar av Star Gold och OneWorld Emerald
Hotell bor jag ihop Guld på Hilton och Marriott
Hertz PC får jag p g a EBD
Pontus hinner jag inte besöka mer än kanske en gång per månad, och midjan mår inte bra av räckmackor.
E t c
Är försäkringarna bättre än man kan köpa för samma peng?
 

Brandten

Medlem
Har haft mitt en dryg månad nu och jag ser inte hur jag ska kunna motivera årsavgiften. Hur resonerar ni?
Lounger kommer jag redan in i på egna inflygningar av Star Gold och OneWorld Emerald
Hotell bor jag ihop Guld på Hilton och Marriott
Hertz PC får jag p g a EBD
Pontus hinner jag inte besöka mer än kanske en gång per månad, och midjan mår inte bra av räckmackor.
E t c
Är försäkringarna bättre än man kan köpa för samma peng?
Inte svar på dina frågor men borde du inte ställt dessa frågor INNAN du fick kortet? (I all välmening frågat).
 
Toppen