Senaste nytt

Amex platinum hyrbilsförsäkring - Sixt

Fick svar först att det inte gör, ringde in, fick svar igen att det inte gör. Får väl försöka ringa igen då då jag tyckte det var konstigt också. Men svårt o göra något om de nekar hela tiden..

Fick svar först att det inte gör, ringde in, fick svar igen att det inte gör. Får väl försöka ringa igen då då jag tyckte det var konstigt också. Men svårt o göra något om de nekar hela tiden..
Intressant. Vad är deras motivering? Är det att de endast ersätter skador från olyckor eller skadegörelse? Kan du motivera att det som händer var en olycka, typ att du körde på en stor pothole?

Intressant. Vad är deras motivering? Är det att de endast ersätter skador från olyckor eller skadegörelse? Kan du motivera att det som händer var en olycka, typ att du körde på en stor pothole?
Något sånt tror jag, att det inte var en olycka. Men då skulle de ju inte heller ersätta om man repar bilen på något sätt då det inte heller är en olycka... Men de hade två olika motiveringar från två olika handläggare så något luktar mysko här. Ska prova ringa igen när jag orkar..

Amex gör väl att du inte behöver den där snordyra super cover försäkringen utan att det räcker med en grundförsäkring
Kanske beror på vart man hyr, men +100 hyror på arlanda och Stockholm central främst. Aldrig varit några problem och trevlig personal, det kan man inte säga om Hertz Arlanda.

Kan meddela att de godkänt mitt krav nu efter att jag pratat med en ny handläggare hos Amex. Inte helt klart varför det strulade förut dock.. Lite huaca känsla, vilket det såklart inte borde vara när det gäller försäkringsärenden! Skönt att de löste det dock.

Toppen