Senaste nytt

Amex platinum höjer krediträntan

petromorph

Ny medlem
Hej allesammans!
Har läst i forumet ett tag men detta blir mitt första inlägg.

Jag har haft amex platinum i något år nu och har nyligen fått ett mail om att de höjer krediträntan från 15,99% till 17,99%. Anledningen de uppger är
"på grund av att våra kostnader för tillhandahållande av ditt konto har ökat."

Jag har aldrig använt mig av att avbetala min kredit, utan har alltid betalat i tid. Min kredit uppgår till 90k men är sällan så högt.
Närmast till hands får man väl ändå anta att det "nya världsläget" med ökade räntor som står bakom. Men när jag läser mailet får jag snarare intrycket att det är hur jag använder kortet som är grunden till det hela. Någon annan som fått ett sånt mail?

Hej allesammans!
Har läst i forumet ett tag men detta blir mitt första inlägg.

Jag har haft amex platinum i något år nu och har nyligen fått ett mail om att de höjer krediträntan från 15,99% till 17,99%. Anledningen de uppger är
"på grund av att våra kostnader för tillhandahållande av ditt konto har ökat."

Jag har aldrig använt mig av att avbetala min kredit, utan har alltid betalat i tid. Min kredit uppgår till 90k men är sällan så högt.
Närmast till hands får man väl ändå anta att det "nya världsläget" med ökade räntor som står bakom. Men när jag läser mailet får jag snarare intrycket att det är hur jag använder kortet som är grunden till det hela. Någon annan som fått ett sånt mail?
Jag som trodde räntan var samma för alla kunder.

Jag har fått ett identiskt mejl. Har visserligen heller aldrig använt mig av den räntebelagda krediten utan alltid betalat i tid. Tror dock att det är det allmänna ränteläget som ligger bakom deras höjning och inte hur vi använder kortet.

Jag har också fått 2 mail gällande detta (ett per produkt gissar jag), har dessutom alltid betalat hela skulden och i god tid.

Jag fick det också men jag tänkte inte så mycket på formuleringen. Jag kan hålla med om att den är otydlig för det verkar bara handla om en generell ändring av villkor som inte har med mig personligen att göra mer än att jag är kund.

Toppen