Senaste nytt

Amex Platinum, framtiden?

Hej!

Poängslakt, status på hotell bortplockat, 2*2000 krediten på mat är bortplockad, färre extrakort osv, osv...
Mycket som försvinner..

Känner redan nu att jag är uttråkad över Dinner for Two, färre ställen tar helgbokningar, flertalet av dem helt ointressanta.
Jag betalar hellre och käkar något gott, i en bra miljö, än att käka på något tråkigt ställe en onsdagskväll!

Flyger en del med jobbet, nya Amex loungen blir säkert trevlig, men jag utgår från CPH.
Är i Sthlm en del, så visst kommer jag glida förbli loungen nån gång.
Viktigt? Inte så, är EBG.

Reseförsäkringar går att lösa billigare.

..

Jag chattade med deras support (appen), nämnde att jag troligen säger upp kortet efter vår resa till Rom i april.
Fick svar:
- "Contact our phone team to check retention offer associated with the card".

Jag ringde nyss, det fanns ingen retention offer.. ;)
Kommer säga upp kortet efter resan.

..

Vad säger ni, planerar ni uppsägning av kortet?
Tror ni erbjudandet kommer spetsas till?
 

palmen

Moderator
2*2000 krediten på mat är bortplockad
Det var aldrig en förmån som var fast utan tillkom under pandemin när ingen kunde resa, att det försvann efter pandemin är inte konstigt utan snarare logiskt.

Känner redan nu att jag är uttråkad över Dinner for Two, färre ställen tar helgbokningar, flertalet av dem helt ointressanta.
Min uppfattning är att innan fanns det i stort sätt ingen restaurang som accepterade bokning fre/lör. Men senaste 2 tillfällen har jag kunnat boka prime time för middag både på fredag och lördag på flera restsutanger i Stockholm.

Personligen säger jag inte upp kortet, jag går som sämst plus minus noll på kostnaden per månad.
 
Det var aldrig en förmån som var fast utan tillkom under pandemin när ingen kunde resa, att det försvann efter pandemin är inte konstigt utan snarare logiskt.


Min uppfattning är att innan fanns det i stort sätt ingen restaurang som accepterade bokning fre/lör. Men senaste 2 tillfällen har jag kunnat boka prime time för middag både på fredag och lördag på flera restsutanger i Stockholm.

Personligen säger jag inte upp kortet, jag går som sämst plus minus noll på kostnaden per månad.

Hur många av restaurangerna, med möjlighet till helgbokning, skulle du säga är av intresse?
Kommer du inte hamna i ett mönster av rotation på dessa rätt snabbt?
 

TP12

Medlem
Hej!

Poängslakt, status på hotell bortplockat, 2*2000 krediten på mat är bortplockad, färre extrakort osv, osv...
Mycket som försvinner..

Känner redan nu att jag är uttråkad över Dinner for Two, färre ställen tar helgbokningar, flertalet av dem helt ointressanta.
Jag betalar hellre och käkar något gott, i en bra miljö, än att käka på något tråkigt ställe en onsdagskväll!

Flyger en del med jobbet, nya Amex loungen blir säkert trevlig, men jag utgår från CPH.
Är i Sthlm en del, så visst kommer jag glida förbli loungen nån gång.
Viktigt? Inte så, är EBG.

Reseförsäkringar går att lösa billigare.

..

Jag chattade med deras support (appen), nämnde att jag troligen säger upp kortet efter vår resa till Rom i april.
Fick svar:
- "Contact our phone team to check retention offer associated with the card".

Jag ringde nyss, det fanns ingen retention offer.. ;)
Kommer säga upp kortet efter resan.

..

Vad säger ni, planerar ni uppsägning av kortet?
Tror ni erbjudandet kommer spetsas till?
Kom till samma slutsats för några månader sedan och sa upp kortet. Många andra länder har kredit på mat (och annat) i sitt platinumerbjudande så var lite droppen när det togs bort och utökad dining for two vägde inte upp för mig.
 

palmen

Moderator
Hur många av restaurangerna, med möjlighet till helgbokning, skulle du säga är av intresse?
Kommer du inte hamna i ett mönster av rotation på dessa rätt snabbt?
Käkade på NOI första gången och nu senast på Arc Rooftop. Fanns flera andra alternativ i Stockholm som jag gärna valt som hade tillgängliga tider 17-20 på både fredag och lördag.

Det har ju kommit till och fallit ifrån restauranger nu senaste gångerna i Stockholm så det verkar roteras en del.
 

bvs

Medlem
Nu när poängen är i princip helt värdelösa så ser jag egentligen ingen anledning att ha kvar det om man bor utanför Stockholm. Räkna på hur många PP besök man gör på ett år, inklusive extrakort och gäster, och vad en separat försäkring kostar och se var man landar. I de flesta fall skulle jag gissa på att det är lägre än årsavgiften.
 

M.K

Medlem
@bv Detta är ju ett klubbkort numera, kan man betala med det också? ;-)

Jag har många besök i Pontusloungen. Mycket spännade se hur den nya blir. Jag hoppas verkligen kunna rapportera här på BC från premiären, var ju med den första i maj 2017. Champagne igen tack! Blir den nya toppen (som jag tror), samt HHG status behåller jag kortet, värt 650:-/mån då för dessa två fördelar.

Med det sagt är det på tiden med något nytt vad gäller Plat, en betydligt sämre produkt för mig än motsvarande Plat i t ex USA.
 

haobey

Ny medlem
Är nöjd med mitt Platinum.

- PP för både mig och frun som används flitigt trots EBG. 40-50 loungebesök årligen för min del. Lägg till Lounge on the go som jag utnyttjar nästan varje gång.
- Status på hyrbilsföretag och tillkommande försäkring. Hyr bil 60-80 dagar om året.
- Dinner for 2 som blivit bättre senaste tiden (räknar inte med 2*2000:-, som förvisso var bra, men endast tillfälligt).
 

bvs

Medlem
@bv Detta är ju ett klubbkort numera, kan man betala med det också? ;-)

Jag har många besök i Pontusloungen. Mycket spännade se hur den nya blir. Jag hoppas verkligen kunna rapportera här på BC från premiären, var ju med den första i maj 2017. Champagne igen tack! Blir den nya toppen (som jag tror), samt HHG status behåller jag kortet, värt 650:-/mån då för dessa två fördelar.

Med det sagt är det på tiden med något nytt vad gäller Plat, en betydligt sämre produkt för mig än motsvarande Plat i t ex USA.

Jag ska ju egentligen inte säga något, jag får ju champagne varje gång jag besöker Pontus :)
 
Toppen