Senaste nytt

Amex Platinum eller Gold

Om du bor i Stockholm kan "Dinner for two" kanske vara trevligt, samtidigt beror det hur urvalet kommer bli framöver. Är det samma restauranger som erbjuds vid alla 6 tillfällen, då kommer man nog snabbt tröttna. Två månadskostnader för Platinum motsvarar vad de erbjuder (typ 1300-1500kr). Jag väljer hellre restaurang själv, testar nya ställen osv..

Platinum ger tillgång till Pontus in the Air på Arlanda, men om du bara är på Arlanda 1-2ggr per år, då är det inte värt det.

Lounge-on-the-go vad gäller tåg är endast följande sträckor (kräver uppvisande av biljett):
• Stockholm–Göteborg
• Stockholm–Malmö
• Malmö–Göteborg

Platinum, inför 2024, tappade mycket förmåner som "life style kort" - men står sig fortfarande starkt om man reser mycket (speciellt om du utgår från ARN).
Fasttrack är också väldigt trevligt! Som boende i Skåne är det väldigt tråkigt att det inte gäller på Kastrup dock. Nu kan jag bara nyttja det på resan mellan Malmö och Stockholm.

Åker man ofta får man lätt status, men kanske inte hos både SAS och BRA.

Edit, både fasttrack och vilken flygplats TS brukar utgå ifrån fanns visst i den korta tråden. Jag borde läsa bättre först.
 
Toppen