Senaste nytt

Amex Platinum access kort

krille30

Medlem
Är det mer än jag som idag försökt använda Amex access kort genom Amex experience app i Android telefon. För mig så kraschar bara access kort när jag ska klicka och gå igenom. Rätt dålig kundservice också fick inte ut förmån(Lounge on the go train). Amex kundservice säger bara att dem ska utreda ärendet. Har ni själva varit med om detta? Samma verkar hända på övriga också tex fast track.

Verkar inte bra att dem lanserar ny funktion som sedan inte ens fungerar utan backup plan eller kompensation till medlemmar.

Skickat från min ASUS_AI2202 via Tapatalk

Du behöver få ingång funktionen för att kunna utnyttja Dinner for two också! Så om du inte får ingång denna funktion blir rätt många förmåner lidande.

Själv har jag inte haft några problem med detta, kör iOS.

Prova rensa data för appen och logga in igen. Funkade för mig när jag hade liknande problem.
Nej tyvärr har provat det men blev tyvärr samma fel. Jag kommer till val "are you bringing any guests". När jag trycker på member only så kraschar appen. Men kanske är vissa Android användare som får felet. Tydligen uppdaterades enligt Amex själva appen igår till Android.

Du behöver få ingång funktionen för att kunna utnyttja Dinner for two också! Så om du inte får ingång denna funktion blir rätt många förmåner lidande.

Själv har jag inte haft några problem med detta, kör iOS.
Ja precis därav ville jag lyfta upp det här., bra att det fungerar på iphone iaf.

Testade just på min Huawei Android. Så här går det för mig.
1. Öppnar Experiences
2. Klickar på valfri Access Card (5 olika)
3. Får upp Scan to Use oberoende av val
4. Får frågan Member only eller +1 guest
5. Klickar på Member only och kameran öppnas (samma sak med +1 guest)

Kan förstås inte testa mer eftersom jag sitter hemma men det fungerade utmärkt för mig med Dinner för 2 för ett par veckor sedan.

Kan problemet vara att du inte ha gett tillgång till kameran för experiences appen? Kolla det. Om det finns tillgång och lägga till igen eftersom det är just när kameran ska öppnas som du kraschar.

På min telefon.
1. Dra ner från topp och välja kugghjulet för att kommer till Inställningar
2. Välj Appar
3. Välj Behörighetshanterare
4. Välj Kamera
5. Bläddra fram till Amex Experiences. och försök att ge den tillstånd igen

Testade just på min Huawei Android. Så här går det för mig.
1. Öppnar Experiences
5. Klickar på Member only och kameran öppnas (samma sak med +1 guest)

Kan förstås inte testa mer eftersom jag sitter hemma men det fungerade utmärkt för mig med Dinner för 2 för ett par veckor sedan.

Kan problemet vara att du inte ha gett tillgång till kameran för experiences appen? Kolla det. Om det finns tillgång och lägga till igen eftersom det är just när kameran ska öppnas som du kraschar.

På min telefon.
1. Dra ner från topp och välja kugghjulet för att kommer till Inställningar
2. Välj Appar
3. Välj Behörighetshanterare
4. Välj Kamera
5. Bläddra fram till Amex Experiences. och försök att ge den tillstånd igen

Wow stort tack för din felsökning och att du tog dig tid. Detta var mer än Amex gjorde. Ja jag gjorde stegen
1. Öppna Experiences
5. Klickar på Member only och får frågan om att aktivera behörighet kameran.
6. Jag aktiverar behörighet kamera och därefter kraschar appen.

Jag har även provat att tömma cache och lagringsminne. Tyvärr kraschar appen i samma steg ändå. Ser även att behörighet ligger aktiverad för kamera. Har själv en Asus Zenfone9.

Wow stort tack för din felsökning och att du tog dig tid. Detta var mer än Amex gjorde. Ja jag gjorde stegen
1. Öppna Experiences
5. Klickar på Member only och får frågan om att aktivera behörighet kameran.
6. Jag aktiverar behörighet kamera och därefter kraschar appen.

Jag har även provat att tömma cache och lagringsminne. Tyvärr kraschar appen i samma steg ändå. Ser även att behörighet ligger aktiverad för kamera. Har själv en Asus Zenfone9.

Eftersom du blir frågad att aktivera kameran trots att det är aktiverad kan problemet ligga här.
Jag skulle testa följande.
1. Avinstallera appen
2. Installera om
3. Innan appen startas för första gången ger den tillgång till kameran via telefonens inställningar.
4. Testa igen
5. Om du blir tillfrågad av appen att ge tillstånd till kameran och det kraschar skulle jag rapportera detta till Amex. Den bör inte fråga om tillstånd om det har redan getts. Det kan hjälpa dem hitta problemet.
6. Förvänta dig inte mycket från amex. Sannolikheten att din felsökning hittar sig fram till rätt person i organisationen via kundtjänst är, skulle jag tro, extremt liten.

Eftersom du blir frågad att aktivera kameran trots att det är aktiverad kan problemet ligga här.
Jag skulle testa följande.
1. Avinstallera appen
2. Installera om
3. Innan appen startas för första gången ger den tillgång till kameran via telefonens inställningar.
4. Testa igen
5. Om du blir tillfrågad av appen att ge tillstånd till kameran och det kraschar skulle jag rapportera detta till Amex. Den bör inte fråga om tillstånd om det har redan getts. Det kan hjälpa dem hitta problemet.
6. Förvänta dig inte mycket från amex. Sannolikheten att din felsökning hittar sig fram till rätt person i organisationen via kundtjänst är, skulle jag tro, extremt liten.
Ja felen är inrapporterade till Amex och ja har testat precis som du föreslår utan att det går. När jag aktiverat behörighet för kamera får jag inte upp fråga utan då kraschar det efter att jag valt "only member".

Amex hänvisar bara till att det kan ta 3-5 dagar. Så verkar inte jättebra service blir nog att avsluta Amex Platinum nu till veckan eftersom Amex inte verkar bry sig om att vårda sina kunder. Är ju inte kul om man får akut problem om detta är hur dem hanterar ärenden.

Uppdatering. Amex har ännu inte kunnat lösa fel. Dem kan bekräfta att det är fel på vissa telefoner och det gäller då samtliga access cards där helt enkelt app kraschar vid steget där man ska komma till kamera.

Jag har fått undantag att skicka in kvitto så ska den ersätta samtliga gånger som detta ej fungerar, dvs jag får ligga ute med pengar. Om ni har samma problem med app råder jag er att rapportera detta till Amex och kräva att ni också får eventuella utlägg krediterade.

Toppen