Senaste nytt

Amex Paypal problem?

Hej!

Har ett problem.
Försöker betala en sak för cirka 1.750€

- Har använt kortet tidigare. Både hos Apple och Webhallen, inga problem.
- Finns kreditutrymme, då jag betalar bort all kredit direkt.
- Har pratat med Amex 2-3 gånger bara idag som säger att allt är grönt och att köpet jag försöker göra blir approved (Paypal drar 1$ typ för att se att kortet är aktivt) så nu har jag slösat 9$ fast betalningen 'inte går igenom'.

Betalningen går alltså igenom hos Amex, de ser inga problem men det nekas hos Paypal.
Någon som har en idé vad det kan bero på?
Tänkte först om Paypal haft tekniska problem men nu har jag testat under 2-3 dagar och får samma fel.

Det som kommer upp när jag fyllt i allt på Paypal är:
Betalkortet nekades. Pröva med ett annat.

Loggar jag in på Paypal så står det:
Tyvärr kan du inte betala med AMEX-XXXX. Lägg till ett annat kort om du vill slutföra betalningen.

Man lär ju aldrig nå 300.000, knappt ens 150.000 om jag ska behöva ta dessa typer av spend på MC kortet.
 
Last edited:

andersson.j

Medlem
Min erfarenhet är tyvärr att det tar lång tid att få support från Paypal för sånt här. Hoppas du inte har bråttom!

Har du genomfört alla valideringar av kort och konto hos Paypal?

Paypals $9 lär återbetalas automatiskt snart.
 
Försöker du köpa en billig biljett av en resebyrå och har låtit bli att köpa till deras krimskrams (extrabagage, sätesval, bagageförsäkring, förseningsförsäkring, etc)? Jag misstänker starkt att vissa resebyråer får "problem med betalningskortet" ifall de inser att de kommer att sälja biljetten med förlust.
 

Hubert

Medlem
Jag skulle gissa på att det kan vara som andersson.i skriver. Paypal har beloppsgräns på överföringar tills man har validerat kortet med typ en fyrsiffrig kod som man får via kontoutdraget efter en ”symbolisk” summa dragits.
Jag hade inte koll på detta och fick då nekad paypaltransaktion, så...
 
Hej!

Har ett problem.
Försöker betala en sak för cirka 1.750€

- Har använt kortet tidigare. Både hos Apple och Webhallen, inga problem.
- Finns kreditutrymme, då jag betalar bort all kredit direkt.
- Har pratat med Amex 2-3 gånger bara idag som säger att allt är grönt och att köpet jag försöker göra blir approved (Paypal drar 1$ typ för att se att kortet är aktivt) så nu har jag slösat 9$ fast betalningen 'inte går igenom'.

Betalningen går alltså igenom hos Amex, de ser inga problem men det nekas hos Paypal.
Någon som har en idé vad det kan bero på?
Tänkte först om Paypal haft tekniska problem men nu har jag testat under 2-3 dagar och får samma fel.

Det som kommer upp när jag fyllt i allt på Paypal är:
Betalkortet nekades. Pröva med ett annat.

Loggar jag in på Paypal så står det:
Tyvärr kan du inte betala med AMEX-XXXX. Lägg till ett annat kort om du vill slutföra betalningen.

Man lär ju aldrig nå 300.000, knappt ens 150.000 om jag ska behöva ta dessa typer av spend på MC kortet.
Fick du nån rätsida på problemet? Har samma problem, kan föra över pengar till flertal personer men den personen jag ska köpa en produkt av går det inte för glatta livet. Har vertifierat mitt amex och allt. Får bara upp detta meddelanden, och försöka få tag i någon på supporten verkar omöjligt.
 

Attachments

  • 1111.jpg
    1111.jpg
    18,2 KB · Visningar: 284
Fick du nån rätsida på problemet? Har samma problem, kan föra över pengar till flertal personer men den personen jag ska köpa en produkt av går det inte för glatta livet. Har vertifierat mitt amex och allt. Får bara upp detta meddelanden, och försöka få tag i någon på supporten verkar omöjligt.
Att använda AMEX till att köpa saker av privatpersoner (dvs utan avgift för både köpare/säljare hos paypal) är inte accepterat av AMEX och något man bör passa sig för. Det räknas som att förse andra, eller sig själv, med kontanter.
 

backfire

Medlem
Jag har nu problem med att betala med PayPal och Amex som underliggande kort. Funkar med mitt curve som jag har på PayPal.
Provade både igår och idag på Hornbach och Tradera.
Kommer upp att jag ska verifiera mig i Amex appen, men sen är det stopp.
Pratat med Amex som inte kan se några fel.
Även mejlat PayPal och får där ett standardsvar med vad det kan bero på. Men inget konkret.
Jag har använt PayPal med Amex ganska frekvent tidigare utan problem. Dock haft uppehåll på en månad nu.
Kan det vara så att PayPal spärrat mitt Amex kort på nägot sätt?
Någon annan som varit med om liknande?
 
Jag har nu problem med att betala med PayPal och Amex som underliggande kort. Funkar med mitt curve som jag har på PayPal.
Provade både igår och idag på Hornbach och Tradera.
Kommer upp att jag ska verifiera mig i Amex appen, men sen är det stopp.
Pratat med Amex som inte kan se några fel.
Även mejlat PayPal och får där ett standardsvar med vad det kan bero på. Men inget konkret.
Jag har använt PayPal med Amex ganska frekvent tidigare utan problem. Dock haft uppehåll på en månad nu.
Kan det vara så att PayPal spärrat mitt Amex kort på nägot sätt?
Någon annan som varit med om liknande?

Jag betalade HBO Nordic med Paypal/Amex igår. (återkommande betalning)
 
Toppen