Senaste nytt

Amex och den hemliga kreditgränsen

Jag skaffade Amex Elite i mars med ett extra kort till min sambo och jag fick 184000kr i kredit.

Skaffade SAS Elite förra veckan och stod då i kuvertet att jag hade 98500 kr som gräns. Nån kanske har skrivit redan att det stod då man fick.

Jag skaffade Amex Elite i mars med ett extra kort till min sambo och jag fick 184000kr i kredit.

Fick 300 000 i kredit när jag skaffade Elite kreditkortet. Har haft betalkortet sedan 2015.
Jaha, att man vet vad man har för kreditgräns med kreditkortet är ju inga konstigheter, vad den här tråden handlar om är "gränsen" som inte syns på det gamla betalkortet...

Har för mig att det går att se på deras hemsida.

Om du har ett kreditkort så har du en kredit och har du ett betalkort finns det en funktion där du kan skriva ett belopp som du har tänkt handla för och då säger den ifall köpet kommer gå igenom eller ej.

Provade för skojs skull att skriva in 1.5milj för att se om jag kunde göra ett sådant köp med mitt Amex P (betalkortet) och det var inga problem
Hur är det ens möjligt?. Min spend på Amex är inte ens i närheten av miljonen, inte ens på årsbasis, så att man godkänner att jag kan köpa saker för 1.5mille tycker jag låter skumt

Toppen