Senaste nytt

Amex och 30 poäng på sas.se

Gäller fortfarande 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp av flygbiljetter på sas.se? Pga av Corona var det allt för lång tid sedan jag köpte biljetter men nu är det dags :).

Det är verkligen dålig information om detta på både SAS och Amex hemsida. :confused:

Gäller fortfarande 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp av flygbiljetter på sas.se? Pga av Corona var det allt för lång tid sedan jag köpte biljetter men nu är det dags :).

Det är verkligen dålig information om detta på både SAS och Amex hemsida. :confused:
Nej, det ändrades för några månder sedan och ger inga extra poäng längre när man handlar på sas.se utan det är vanliga poäng som man får som vilken transaktion som helst. Kanske därför det inte finns någon info om det då de tagit bort den förmånen.

Nej, det ändrades för några månder sedan och ger inga extra poäng längre när man handlar på sas.se utan det är vanliga poäng som man får som vilken transaktion som helst. Kanske därför det inte finns någon info om det då de tagit bort den förmånen.

Tack för info! Ja, vanligtvis brukar nya förmåner basuneras ut men när förmåner försvinner gör de inte sällan det i det tysta...

Då blir det Mastercard fortsättningsvis när det gäller SAS biljetter :D

Tack för info! Ja, vanligtvis brukar nya förmåner basuneras ut men när förmåner försvinner gör de inte sällan det i det tysta...

Då blir det Mastercard fortsättningsvis när det gäller SAS biljetter :D
Varför? Det är väl förmånligare att bygga spend på AMEXet?

MC ger väl 25 poäng per 100 kr för köp på SAS? Om Amex numera bara ger 20 poäng på SAS bör väl MC vara bättre om man inte jagar en voucher förstås?
Där bör man ju tänka på försäkringen också. Om man tex vill betala hotellet med Amex (där ju poängen är lika stor) så är det väl stor sannolikhet att man för varje del kommer under gränsen som krävs för att försäkringen ska gälla på något av korten...

Men om det enda man vill åt är att maxa antal poäng så bör det bli så, ja.

Fast här skickades information ut till alla befintliga kortinnehavare som skulle påverkas av förändringen. Det stod också på flera av månadsfakturorna, säg kanske 3-4 stycken(?) så information har verkligen gått ut. Du måste ha varit ouppmärksam om du missat det, Amex har varit tydliga i det här fallet med försämringen.

Fast här skickades information ut till alla befintliga kortinnehavare som skulle påverkas
...
Jag tror dock att det fanns ett glapp i kommunikationen. mot nya medlemmar. Det stod kvar på både SAS och Amex hemsida som en förmån fast den var borta. Jag signade upp precis i den övergången och det var listat som en förmån på kampanjsidan fast det aldrig gällde mitt nya kort.
(Jag hade ju läst att förmånen var borta från trådar här så jag var förberedd på att det inte skulle funka, men noterade att det var lite dåligt att de inte hade uppdaterat texterna mot ny kund)

April 2021:

Amex 30p:100kr Skärmavbild 2021-04-15 kl. 14.16.53.jpg

Last edited:
Toppen