Senaste nytt

AMEX MR ger 30% mer Avios till BAEC tom 31/10

ALU

Medlem
Jag har inte sätt något i närheten av 100% sedan dess. Det var väl 50% ett år, men annars har väl 30% varit standard.

Njae, det känns som sötebrödsdagarna är över... 30%, kanske max 50% är väl vad man kan förvänta sig. Jag har några lyckade värvningar av kollegor som har givit en del MR som smakar bättre som avios...
 

ZZZebra

Medlem
Har några funderingar som jag hoppas någon klok svara på om detta är ett bra tillvägagångssätt:

1. Konvertera alla MR-poäng till Avios
2. Skaffa BA Visa och försöka få en 2-4-1-check (kan lätt och snabbt komma upp i 150 kkr)

Vad är skatter/avgifter för BA-reward resor?

Har ca 2.500.000 poäng, så jag borde kunna få några trevliga resor på det. Eller skall jag konvertera till något annat?
 

Bonden

Medlem
Har några funderingar som jag hoppas någon klok svara på om detta är ett bra tillvägagångssätt:

1. Konvertera alla MR-poäng till Avios
2. Skaffa BA Visa och försöka få en 2-4-1-check (kan lätt och snabbt komma upp i 150 kkr)

Vad är skatter/avgifter för BA-reward resor?

Har ca 2.500.000 poäng, så jag borde kunna få några trevliga resor på det. Eller skall jag konvertera till något annat?

Tycker det låter som en utmärkt plan med 1&2!
 
BA VISA 200kkr spend per KALENDERÅR, så om du ska ha så lätt för att komma upp i det, då är det bra jobbat på 2½månad :)

I år har det inte varit något annat erbjudande för att konvertera MR till Avios, hade väl ca. 1miljon MR som jag bara väntade på att detta erbjudande skulle komma. Det kanske kommer något bättre, vad vet jag, men detta är det första erbjudandet i år.
 

sembl

Medlem
BA VISA 200kkr spend per KALENDERÅR, så om du ska ha så lätt för att komma upp i det, då är det bra jobbat på 2½månad :)

I år har det inte varit något annat erbjudande för att konvertera MR till Avios, hade väl ca. 1miljon MR som jag bara väntade på att detta erbjudande skulle komma. Det kanske kommer något bättre, vad vet jag, men detta är det första erbjudandet i år.

Det händer ibland men då är det bara att ringa till Amex då man måste ringa dem om man vill föra över mer än 1M MR
 

ALU

Medlem
Jaha.... en dag kvar på kampanjen. Jag har ännu inte löst in mina MR och funderar på att nyttja kampanjen. Är det någon som hakat på den ännu?
 

rob74

Medlem
Växlade in det jag behövde för stunden för att boka en resa.
Resten av mina MR får ligga kvar och "mogna" tills jag behöver dem en annan gång. :)
 
Toppen