Senaste nytt

Amex metall / Systembolaget

Nikje

Medlem
Idag var det extra lustigt, testade att blippa först men fick ett rött kryss och något felmeddelande, stack försiktigt in kortet och då fungerade det som på normala ställen.:p
 
Tog denna bild idag på Systembolaget inne på Åhléns city.

060E2258-6B1A-448F-89C9-F862279E4118.jpeg
 

fcx

Medlem
Verkar som sagt inte vara en generell uppmaning. Handlade lite fredagsfika idag och då var det inga skyltar vid maskinerna.
 

MrRob

Medlem
Är det bara jag som önskar att det gick att få ett plastkort istället?

Jag har ett Platinum i metall och hade absolut inte haft något emot om det vore i plast istället. Upplever att metallkortet (av misstag) lättare glider ur sitt fack i plånboken och att friktionen när man håller i det är aningen lägre än ett plastkort så har man torra fingrar eller hala handskar på sig är det lättare att tappa det.

Inget större faktiskt problem egentligen och absolut inte någonting som skulle få mig att säga upp kortet - men jag hade valt plast före metall om valet fanns.
 
Jag hade också hellre haft ett plastkort men allra helst hade jag sluppit det helt om det hade gått att aktivera kontaktlös betalning i Google Pay. När kommer det?
 

ekf

Medlem
Jag hade också hellre haft ett plastkort men allra helst hade jag sluppit det helt om det hade gått att aktivera kontaktlös betalning i Google Pay. När kommer det?
Jag kör med Apple Pay, men det är verkligen varierande om det fungerar. Det är många ställen som accepterar det fysiska kortet där kontaktlöst inte fungerar, exempel är Max och Coop...
 
Toppen