Senaste nytt

Amex & Mastercard

J

Joakim Reinius

Guest
Jag tror jag har kommit på en bra idé.

Jag skaffar ett SAS Mastercard, gör 3 inköp får 4.000 i bonus
Jag skaffar ett SAS Amex Elite Classic, köper för 10.000 inom 3 månader får 5000 i bonus

Jag tänkte sedan handla minst en gång i månaden på Mastercardet för att få 1000 poäng..

Låter det som en bra idé eller? Finns bättre lösning?

Jag hade även tänkt spendera ca 30.000 inom kort på annat, är det då bäst att sätta det på Amex?

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Ännu bättre är väl att du postar i värvningstråden för AmEx så får du bättre signup bonus.

Men i övrigt har du inte kommit på något direkt revolutionerande. Det är typ då alla gör.

Postar i värvningstråden?

Nu visste jag inte vad alla gör, men då verkar det ju vara en bra idé jag haft då.

• Gilla
Reactions: Gus
Nu har jag tittat på de både trådarna, men det förklarar inte vad det innebär och du verkar bära på en massa kunskap agevall så du kanske kan/vill förklara? Jag hittar inte något om signup bonus...

Nu har jag tittat på de både trådarna, men det förklarar inte vad det innebär och du verkar bära på en massa kunskap agevall så du kanske kan/vill förklara? Jag hittar inte något om signup bonus...
Om du låter dig värvas till exempelvis American Express Premium får du 12 000 i välkomstpoäng plus halv årsavgift första året.

Så om jag först skaffat ett vanligt Classic och handlar för 10.000 och efter det låter uppgradera(värvas) mig till ett premium så får jag ytterligare 12000?

Så om jag först skaffat ett vanligt Classic och handlar för 10.000 och efter det låter uppgradera(värvas) mig till ett premium så får jag ytterligare 12000?
Så du har redan skaffat ett Amex Classic? Jag tror att du inte får ha haft ett Amex på 6 månader för att kunna bli värvad och få en bonus.
Dvs. Nej jag tror inte att du via värvning kan uppdatera ett Classic till Premium och få bonus.

Nej det handlar inte om att uppgradera. Istället för att bara skaffa kortet så blir du värvad av någon här på forumet och så får du lite mer poäng på kuppen. Plus att någon blir glad att få värva dig!

Toppen