Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Nikje skrev:Sammalika imorse. Mer mättande frukost jämfört med i somras tycker jag, croissanterna var tyvärr inte busfärska men räckte och blev över kalorimässigt för mig ändå..Visa bifogad bild 124255Klicka för att utvidga...
Mer mättande på vilket sätt? Fler frallor och croissanter? Ser ju annars exakt likadan ut som tidigare, även på menyn. Någon som vet om/hur frukosten har förändrats? Jag går numera alltid till SAS-loungen på morgnarna eftersom de har ägg, kaviar etc.
 
Mangostan skrev:Mer mättande på vilket sätt? Fler frallor och croissanter? Ser ju annars exakt likadan ut som tidigare, även på menyn. Någon som vet om/hur frukosten har förändrats? Jag går numera alltid till SAS-loungen på morgnarna eftersom de har ägg, kaviar etc.Klicka för att utvidga...


Det är precis samma frukost som det brukar vara. Antar att det kanske saknades något i somras vid något tillfälle.



Och det är riktigt dåligt att croissanterna inte är färska. Men brödet är också oftast gårdagen så det är ju i samma liga.
 
Mangostan skrev:Mer mättande på vilket sätt? Fler frallor och croissanter? Ser ju annars exakt likadan ut som tidigare, även på menyn. Någon som vet om/hur frukosten har förändrats? Jag går numera alltid till SAS-loungen på morgnarna eftersom de har ägg, kaviar etc.Klicka för att utvidga...
Ägg och ägg, den lägsta kvalitetsnivån de kunde hitta....
 
Var där i torsdags, då togs sista beställning kl 1930 och loungen stängde kl 20.
 
Besökte Pontus vid 11 tiden idag. Incheckningen gick smidigt dock helt smockfullt (tror jag aldrig har sett det så fullt). Det fanns på sin höjd 4 platser kvar. Det tog sedan lite tid att få beställa men maten kom inom rimligt tid.



Det var första gången jag kände att jag behöver lämna loungen direkt efter pga hur fullt det var och att det inte kändes någon lugn och ro.
 
Konto93 skrev:Besökte Pontus vid 11 tiden idag. Incheckningen gick smidigt dock helt smockfullt (tror jag aldrig har sett det så fullt). Det fanns på sin höjd 4 platser kvar. Det tog sedan lite tid att få beställa men maten kom inom rimligt tid.Det var första gången jag kände att jag behöver lämna loungen direkt efter pga hur fullt det var och att det inte kändes någon lugn och ro.Klicka för att utvidga...
Loungen borde helt klart utöka antalet sittplatser, ta av restaurangdelen. Är ju nästan aldrig någon som sitter och äter där medans loungen ofta är full, eller nära inpå.
 
Remington Steele skrev:Loungen borde helt klart utöka antalet sittplatser, ta av restaurangdelen.Klicka för att utvidga...
Så var det imorse! Hela ”restaurangdelen” var nu omgjord till ”loungeyta”. Lena, som alltid är lika charmig och trevlig - trots att de hade massor att göra och gäster i kö - nämnde att ”det var det bästa dem gjort”. Nu gick det mycket snabbare att få in gäster på sittplatser.
 
Berglund skrev:Så var det imorse! Hela ”restaurangdelen” var nu omgjord till ”loungeyta”. Lena, som alltid är lika charmig och trevlig - trots att de hade massor att göra och gäster i kö - nämnde att ”det var det bästa dem gjort”. Nu gick det mycket snabbare att få in gäster på sittplatser.Klicka för att utvidga...


Knappast någon loungekänsla! Tänker de kunde plockat ner väggen till Centurion istället.



Dock får de väl ändra om möbleringen nu igen med nya restriktioner. Verkligen inget fan av sardinmöbleringen de har i vanliga fall. Den covidanpassade var bättre.
 
Fick förklarat för mig nu på morgonen att restaurangen är platinum och loungen, dvs hela loungen, är för centurion. Stressad och förvirrad service, ingen Lena på plats dock.
 
Runt klockan 14 idag gick kön ända till där Monstro börjar, en i personalen uppskattade kötiden till 45 minuter.



Jag som bara skulle ta en lounge to go-sallad fick veta att det är kön som gäller där med... Aldrig varit mer lockad att bara rycka åt mig en sallad, när de ligger där helt öppet i kylen. Som tur var gick Lena förbi, som lät mig ta en sallad utan registrering då de var gravt underbemannade.
 
05:30, katastrofal incheckning och urusel bordsservice. ”Vi är bara två som jobbar”. Dags för Amex att avsluta samarbetet med Pontus, man blir arg varenda gång.
 
Back
Top