Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

En välmenad fråga - har själv lite svårt att sortera. Tycker ni att Pontus är helt fantastiskt eller är Pontus ”bra” i jämförelse med alternativen? Jag är nöjd med Pontus, det är inte det. Men jag tycker inte det är värsta grejen.

En välmenad fråga - har själv lite svårt att sortera. Tycker ni att Pontus är helt fantastiskt eller är Pontus ”bra” i jämförelse med alternativen? Jag är nöjd med Pontus, det är inte det. Men jag tycker inte det är värsta grejen.
Pontus loungen jämfört med alternativen är fantastiskt när det kommer till maten.
Pontus utbud på dryck jämfört med andra ställen är fantastiskt och priserna är inte extrem ocker som på andra ställen.

Håller med. Men är osäker på om det säger mer om alternativen än Pontus. Återigen, jag är inte missnöjd. Gillar Pontus. Men jag lyckas inte framkalla någon större protestvilja. Arlanda är mediokert. Rakt över hela linjen.

Med tanke på reaktionerna här så hoppas jag Amex inser att det finns affärsmässiga skäl att engagera sig i frågan. Men kanske har du rätt @Sir Lemon Vi får se helt enkelt antar jag?
Nu vill jag inte vara för dryg men faktisk är en anledning att jag inte har Amex platinum är just Arlanda är inte min hemma flygplats och hade förmodligen aldrig besökt Pontus. Så varför skall Amex engagera sig just i Arlanda i så fall? Men som sagt väldigt tråkigt att man stänger ner för er som kan använda denna lounge.

Nu vill jag inte vara för dryg men faktisk är en anledning att jag inte har Amex platinum är just Arlanda är inte min hemma flygplats och hade förmodligen aldrig besökt Pontus. Så varför skall Amex engagera sig just i Arlanda i så fall? Men som sagt väldigt tråkigt att man stänger ner för er som kan använda denna lounge.
Vart flyger du ifrån?

Förstår en del av era synpunkter. Delar Palmens hållning att Pontus måste ses i relation till de vanliga loungerna i första hand och då menar jag att Pontus in the air är fantastiska.

OT:
Kan dock inte värdera den meny de serverar mot betalning, men håller den maten samma nivå som övriga Pontus så är det ju en god stämpel. Menyn ser riktigt läcker ut. Skulle vara intressant att höra någon här, som också av och till handlar från deras vanliga meny mot betalning, ge några tankar.

Jag har gjort samma beslut.
Eftersom jag utgår från GOT så tillför ett Platinum ytterst lite för mig i nuläget, innan jag bytte till att primärt flyga AF så hade en Amex lounge i CPH däremot varit en helt annan sak.

Hej alla,

Jag har precis varit på Pontus och passade då på att prata med Mario om situationen. Jag tänkte därför meddela er om hur läget ser ut kommande åren.

Pontus in the Air, både restaurang och lounge kommer att avvecklas i slutet av 2022.

Men misströsta icke, vi kommer inte vara loungelösa!

AMEX har tillsammans med Swedavia tecknat ett 6 års kontrakt på lounge i T5. Loungen kommer ha eget kök och vara i klass med dagens lounge förutom att det inte kommer finnas någon separat restaurangdel, dvs vill man inte ha det som serveras i loungen så kan man inte beställa något annat (som man kan i dagsläget).

Loungen kommer till en början att vara i en temporär lokal och sedan flyttas till en ny permanent lokal.

Det är alltså Pontus med personal som fortsatt kommer driva AMEX loungen på Arlanda.

Hej alla,

Jag har precis varit på Pontus och passade då på att prata med Mario om situationen. Jag tänkte därför meddela er om hur läget ser ut kommande åren.

Pontus in the Air, både restaurang och lounge kommer att avvecklas i slutet av 2022.

Men misströsta icke, vi kommer inte vara loungelösa!

AMEX har tillsammans med Swedavia tecknat ett 6 års kontrakt på lounge i T5. Loungen kommer ha eget kök och vara i klass med dagens lounge förutom att det inte kommer finnas någon separat restaurangdel, dvs vill man inte ha det som serveras i loungen så kan man inte beställa något annat (som man kan i dagsläget).

Loungen kommer till en början att vara i en temporär lokal och sedan flyttas till en ny permanent lokal.

Det är alltså Pontus med personal som fortsatt kommer driva AMEX loungen på Arlanda.
Hur menar du i sista meningen ”alltså”? Ingenting i ditt inlägg tyder på att Pontus är involverat i den framtida lösningen eller missade jag ngt?

Toppen