Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

apknug

Medlem
Frågan är hur Amex Platinum nu hanterar detta. För mig är det en av de tre viktigaste anledningarna att ha kortet. :(

EDIT OT: Pontus var för mig den enda positiva saken med ARN förutom att sträckan GOT-ARN-CPH istf GOT-CPH gav fler baspoäng hos SAS.
Med lite tur får man med sitt Amex Platinum komma in Norrsken lounge, om den blir en Plaza......
 

Sir Lemon

Medlem
Med lite tur får man med sitt Amex Platinum komma in Norrsken lounge, om den blir en Plaza......
Om den genomgår en smärre revolution så absolut. Som det är nu betalar jag hellre för en god öl nere vid korset nedanför SAS Gold…. ;) Eller njuter en soppa o en fläder hos det blödande skandinaviska bolaget.
 

apknug

Medlem
Om den genomgår en smärre revolution så absolut. Som det är nu betalar jag hellre för en god öl nere vid korset nedanför SAS Gold…. ;) Eller njuter en soppa o en fläder hos det blödande skandinaviska bolaget.
Jag förstår du aversion till att äntra denna Lounge, som med rätta jämförts med ett väntrum till Folktandvården, och det är positiv "kritik", måste man driva lounge på Arlanda på detta sätt för att det ska gå ihop?

Pontus stänger, det ger väl en hint..,.. tyvärr.
 

Dbodenfo

Medlem
Riktigt tråkigt att de stänger. Det har varit en bra oas mot allt annat utbud på denna flygplats. Har flertal gånger valt ARN framför BMA just för loungen. Lena och gänget har skapat en riktigt bra stämning vid starten av alla mina resor.

Vad jag har förstått ska "loungen" flyttas och får hoppas att den kan vara lika uppskattad. Med Sauter på Amex i spetsen och hans karriär på Amex som bara går uppåt får vi hoppas att ARN förblir lite av ett speciell case.
 

rosenstam

Medlem
Som sagt..,
4d9ecc56c6d7f759f83c1423b4b3e0ac.jpg
 
Vad var det jag sa...Pontus har alltid stängt och öppnat verksamheter. Just nu är det fullt fokus på La Tour. Och det är stor brist på personal i branschen.

Anledningen är bara hittepå. Offentliga verksamheter kan hyra ut lokaler till komersiella verksamheter utan att behöva upphandla. Det hade gått att lösa, om båda parter velat.
 

adhoc76

Medlem
Jag håller med dig @Cristoffer Cedergren - det är känns som ett partsinlägg i en kommersiell förhandling där parterna inte har kunnat enats. Jag har varit nöjd vid de tillfällen jag har besökt Pontus, det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag lyckas inte framkalla känslan av djup förstämning när Pontus nu ska stänga. Jag håller en optimistisk inställning och ser fram emot vad som kan komma istället.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag håller med dig @Cristoffer Cedergren - det är känns som ett partsinlägg i en kommersiell förhandling där parterna inte har kunnat enats. Jag har varit nöjd vid de tillfällen jag har besökt Pontus, det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag lyckas inte framkalla känslan av djup förstämning när Pontus nu ska stänga. Jag håller en optimistisk inställning och ser fram emot vad som kan komma istället.
Det kommer inte komma ngt vettigt, bara att inse. Bara nån ny superdyr bistro som inte harmonierar med den kvalitetsnivå som brukar vara fallet i resten av samhället utanför säkerhetskontrollen.
 

adhoc76

Medlem
Med tanke på reaktionerna här så hoppas jag Amex inser att det finns affärsmässiga skäl att engagera sig i frågan. Men kanske har du rätt @Sir Lemon Vi får se helt enkelt antar jag?
 
Toppen