Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Strukturerad tidslinje ;)

April/maj 2017: loungen öppnade
Mars 2018: kontroll av boardingkort börjas - arrival fungerar fortfarande
Mars 2019: kontroll av boardingkort fortsätter - tillgång till loungen på arrival försvinner

M.a.o ganska exakt två (2) år sedan de började kontrollera boardingkort på Pontus.

Jag kanske hade tur, eller bara åkt vid andra tider att jag inte behövde visa boardingkort men så var det för mig iaf för 3 år sen.
Hur något var för 3 år sedan är rätt irrelevant i denna fråga.
Det stämmer dock att när loungen öppnade så behövde man inte visa boardingkort (många som jobbade på Arlanda skaffade platinum för "gratis" lunch). Som @Tonton skriver ovan så infördes dock kontroll av boardingkort för 2 år sedan och har varit så sedan dess.

För en korvälskare fanns det idag ”Korv med mos”
emoji6.png

Jag måste boka in en resa någonstans en torsdagskväll snart. Kombinera detta med korv med bröd i SAS-loungen.

Vinner över restauranger med Michelin-stjärnor varje dag i veckan (och framförallt på torsdagar).

Jag blev nostalgisk nu och plockade fram ett kort ur mitt arkiv från invigningstiden i början av maj 2017. :)

597CB56D-1B10-465E-B1A8-349D8CCF9F8C.jpeg

Jag har varit en flitig gäst alltsedan dess och uppskattar verkligen loungen, även om det såklart var klart trevligast i början innan så många fick Plat.

Last edited:
April/maj 2017: loungen öppnade
Precis, jag blev platinum 2017 och besökte av naturliga skäl loungen ett par gånger då, första gången i juli, har en fin 360 bild som nog inte går att ladda upp här. Inget krav på boardingkort och inget ”swipe” av mitt platinum kort eller kontroll av boardingkort. Case closed

Toppen