Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Trist start på dagen för samtliga, inklusive oss andra som tvingades överhöra allt. Hoppas inte att det var någon på forumet
Verkligen. Hade jag varit den herren hade jag väl ringt Fredrik påväg till Arlanda och sett till att ordna detta, utan att behöva ställa till en scen? Hade varit kul om man själv varit där och resa sig upp och säga "han är med mig, sätt dig nu och håll truten" ..

Liten ”incident” i en annars lugn lounge i dag. En herre vill in i loungen och inleder med att säga att han har väldigt bråttom. Det visar sig att han inte har sitt kort med och nekas inträde. ”Ska jag behöva ringa Fredrik?”, säger han. Sedan samtal till både engelskspråkig och svensk kundtjänst medan han står kvar vid insläppet där vi övriga gäster får höra vad han tycker om Amex och att han ”reducerats till ett plastkort” i deras ögon. Han har rest i 40 år och aldrig varit med om något liknande, säger han innan han får slutgiltigt nej och lommar iväg upprörd.

Trist start på dagen för samtliga, inklusive oss andra som tvingades överhöra allt. Hoppas inte att det var någon på forumet.

Jag var i loungen idag under händelsen.... Jag har väldigt svårt för personer som vill spela martyr offentligt. Tyckte att personalen hanterade händelsen bra, de var tydliga och vänliga även när herren blev hotfull. Jag övervägde att ingripa och be herren ta sina telefonsamtal utanför men gjorde inte det av rädslan att det bara skulle eskalerat allting.

Jag var i loungen idag under händelsen.... Jag har väldigt svårt för personer som vill spela martyr offentligt. Tyckte att personalen hanterade händelsen bra, de var tydliga och vänliga även när herren blev hotfull. Jag övervägde att ingripa och be herren ta sina telefonsamtal utanför men gjorde inte det av rädslan att det bara skulle eskalerat allting.

Skönt att det inte bara var jag som skruvade på mig. Ett kort ögonblick i början av debaclet övervägde jag att gå bort och gästa in honom för att lösa allas bekymmer men den impulsen kvävdes ganska snabbt. Tror det var bäst för alla att han fick frukost hos någon annan.

Skönt att det inte bara var jag som skruvade på mig. Ett kort ögonblick i början av debaclet övervägde jag att gå bort och gästa in honom för att lösa allas bekymmer men den impulsen kvävdes ganska snabbt. Tror det var bäst för alla att han fick frukost hos någon annan.
Varit med om en liknande situation i en priority pass lounge, tror det var i Dublin där den svenske mannen kom och ville in med sin plusbiljett men fick nej. Skulle precis gå fram och gästa in honom men då började han bråka och vara otrevlig mot personalen så jag gick tillbaka till min stol och GT...

Har dem slutat att servera alkohol innan 10? Eller har dem aldrig gjort det?
Pratade med en man förra veckan som inte hade fått en öl 06.15 för att det bara serverades frukost fram till 10.

Lite tidigt för mig, men Arlanda är ju ändå Arlanda.

För en korvälskare fanns det idag ”Korv med mos”

0d86c131adec266cdf9974a2015b6972.jpg

En väldigt trevlig rätt med lammkorv, mos, paprika och sås. Bra smak: lite mer korv och lite mindre mos skulle jag vilja ha men en bra middag innan avresan.

För en korvälskare fanns det idag ”Korv med mos”

0d86c131adec266cdf9974a2015b6972.jpg

En väldigt trevlig rätt med lammkorv, mos, paprika och sås. Bra smak: lite mer korv och lite mindre mos skulle jag vilja ha men en bra middag innan avresan.

Då har vi nästan varit där samtidigt var dock tvungen att testa roastbiffen med dansk remoulade

Toppen