Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Någon som har kommit in på loungen med ett spärrat Amex Platinum? o_O

Pratade precis med Amex om att mitt kort behövde spärras eftersom det var en massa suspekta köpförsök under helgen.

Enligt kontosäkerhetsfolket så ska det vara spärrat för köp men funka för loungebesök, någon som varit med om en liknande situation?

Vore ju otroligt tråkigt om det inte funkar när det är dags för sportlovsresan i nästa vecka. :(
Tyvärr så kommer det inte att funka då de registrerar kortet vid besök. Däremot kan du använda fast track

God nyheter! Det funkade utmärkt att komma in på loungen med (köp-)spärrat Platinum, på samma sätt som för @Mr Planning. :)

Hörde av personalen att det var en rekordnotering för frukosten med över 300 gäster på första sportlovsdagen. :D

Pratade med Lena i torsdagskväll, hon var lite trött, kört långpass hela dagen och hade haft 250 på frukosten. Så bra fart på Pontus nu.

Liten ”incident” i en annars lugn lounge i dag. En herre vill in i loungen och inleder med att säga att han har väldigt bråttom. Det visar sig att han inte har sitt kort med och nekas inträde. ”Ska jag behöva ringa Fredrik?”, säger han. Sedan samtal till både engelskspråkig och svensk kundtjänst medan han står kvar vid insläppet där vi övriga gäster får höra vad han tycker om Amex och att han ”reducerats till ett plastkort” i deras ögon. Han har rest i 40 år och aldrig varit med om något liknande, säger han innan han får slutgiltigt nej och lommar iväg upprörd.

Trist start på dagen för samtliga, inklusive oss andra som tvingades överhöra allt. Hoppas inte att det var någon på forumet.

Han har rest i 40 år och aldrig varit med om något liknande, säger han innan han får slutgiltigt nej och lommar iväg upprörd.

Trist start på dagen för samtliga, inklusive oss andra som tvingades överhöra allt. Hoppas inte att det var någon på forumet.
Jag älskar när en DYKWIA blir ivägkörd! Helt enligt regelboken och utan undantag. Gott så. All heder till Pontusloungen för att samma regler gäller för alla!

Liten ”incident” i en annars lugn lounge i dag. En herre vill in i loungen och inleder med att säga att han har väldigt bråttom. Det visar sig att han inte har sitt kort med och nekas inträde. ”Ska jag behöva ringa Fredrik?”, säger han. Sedan samtal till både engelskspråkig och svensk kundtjänst medan han står kvar vid insläppet där vi övriga gäster får höra vad han tycker om Amex och att han ”reducerats till ett plastkort” i deras ögon. Han har rest i 40 år och aldrig varit med om något liknande, säger han innan han får slutgiltigt nej och lommar iväg upprörd.

Vad var trist med detta?? Allt enligt reglerna ju. Hade du tyckt det varit bättre om de bara släppt in honom?

Vad var trist med detta?? Allt enligt reglerna ju. Hade du tyckt det varit bättre om de bara släppt in honom?

Jag tror du misstolkar det hela rejält.

Trist som i:
Trist för gästerna som fick sitt besökt stört av denna herre som ställde till en scen
Trist för personalen för att de ska behöva utstå/hantera situationer likt detta

INTE trist som i:
Trist att de inte bara gjorde ett undantag och släpper in denna oförskämda herren.

Toppen