Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

En snabb mailväxling med Lena under dagen:

För Centuriongäster kommer det några trevliga nyheter:
** Sedan ett tag tillbaka ingår ett glas Champagne per gäst. Vill man ha flera kostar dessa 100kr per glas
** Inom några veckor kommer det en egen meny för Centuriongäster, med samma mat "men lite mer fina erbjudande på viner etc till ett förmånligt pris".

"Sen kommer det även att komma lite event i platina delen under året"

Lunch på Pontus idag, klev ur bilen 12:58, fick maten serverad 13:15..
FE4C4A12-57C6-479C-8076-B727CE32F809.jpeg

Första besöket på igår Pontus efter ett tre månaders uppehåll. Personalen supertrevlig som vanligt. Frukosten är däremot under all kritik och den redan dåliga frukosten har bara blivit sämre. Visserligen är det en kostnadsfråga att inte servera något mer än torra frallor och croissants, men överväger snart att säga upp kortet då merparten av mina flyg från Arlanda är morgonflyg.

Någon som vet vilken Champagne det bjuds på?
Det kanske går att räkna hem något här då? :rolleyes:

Det lär nog vid närmare eftertanke oavsett krävas ett löjligt antal besök med sällskap för att 60k ska kännas bättre det första året för ett betalkort, även om Jag gillade detta skarpt då loungen öppnade.

@Jonas C Helt klart SAS loungen som gäller vid de fåtal frukostbesök jag trots allt gör. Kan du inte flyga senare är just denna Plat-förmån oförmånlig.

Last edited:
Serverade de inte yoghurt? Den står fortfarande på menyn.

Första besöket på igår Pontus efter ett tre månaders uppehåll. Personalen supertrevlig som vanligt. Frukosten är däremot under all kritik och den redan dåliga frukosten har bara blivit sämre. Visserligen är det en kostnadsfråga att inte servera något mer än torra frallor och croissants, men överväger snart att säga upp kortet då merparten av mina flyg från Arlanda är morgonflyg.

Toppen