palmen
Moderator
Båda är "Amex lounger" även om den på SFO drivs i Amex regi mig veterligen och Pontus hyr bara Amex in sig i. Antalet avgångar tycker inte jag spelar någon roll, att kunna erbjuda en öl som på systemet kostar ca 15 kronor per burk/flaska tycker inte jag är för mycket begärt för en restaurang som skryter om sitt dryckesutbud (och där restaurangen driver loungen).Vad är det som säger att de inte gör just det? Det man förlorar på gungorna...
Jag ser ingen särskild anledning till att det skulle finnas ”utrymme” till att köpa in bättre öl, någonstans måste de pengarna för ökad kostnad då tas ifrån.
Hybrisnivån vet närmast inga gränser när man jämför Amex Centurion lounge på SFO eller Star Alliance Gold lounge på LAX med Pontus på förhållandevis lilla Arlanda. De två förstnämnda flygplatserna har tiotals-/hundratalet internationella dagliga long haul avgångar, utan att veta höftar jag att Arlanda har strax över tiotalet sådana. Markant skillnad och därför blir det en mycket orättvis jämförelse.
Nu vet jag inte hur longhaul kom in i denna kalkyl, men det stämmer självklart att både SFO och LAX TBIT har massor av fler avgångar jämfört med Arlanda. Aurora loungen får tydligen ekonomi i att servera Sleepy Bulldog, så helt omöjligt är det inte att få in det i kalkylen.