Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Fast en sådan villkorsändring måste de väl rimligen informera om på något lämpligt sätt och en tid innan. Har de gjort det?

Kanske ingen tänkt på saken (=ankomst) och vill inte heller uppslöja att det hittills funnits ”gäng som smygpröjsat amexförmånen till över etiketten” :D

Last edited:
Fast en sådan villkorsändring måste de väl rimligen informera om på något lämpligt sätt och en tid innan. Har de gjort det?

Frågan är väl om det tidigare faktiskt sagts någonstans att loungen är tillgänglig vid ankomst? Om det aldrig annonserats som en arrival lounge vill de kanske inte heller skylta med att den nu inte är tillgänglig som det. :)

Hade redan testat helan menun tidigare förutom tortellinin så valde den även om tycker bara italienare kan laga perfekt tortellini.
Positiv överraskning 4 iaf. Dock njöt sist en tortellini i Italien som var bättre än 6 ;) (uttryckligen) och ita-polaren tyckte också den var ”nästan lika god som mormors” vilket kan anses godkänt betyg i Italien :)

NU blev det intressant. Jag som kom in med ankomst. Lämnade loungen precis och tänkte helt enkelt fråga hon (inte samma som reggade mig in) supertrevliga nya (Lena?) om det är okej som ankomstlounge. Hon svarade klart nej, bara när man ska ut och flyga! Hon gav inte vidare nämning om ändring v regler eller dyl, och jag frågade inte heller utan stack bara iväg.

Stänger Pontus alltid 21.30? Kom 21.22 och han med en rapid oxkind innan vidare färd mot Sundsvall. Fick glida vidare till guldloungen för en virre innan avfärd.

Igång igen med flygningar efter en skön långledighet ända sen jul. Jobbflight nr 4 i år. Februari är dock smockat vilket är välkommet med tanke på hur intjäningen ser ur min nya intjäningsperiod.

Toppen