Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Har skummat igenom tråden men inte förstått om det är ok att komma in på loungen om man ska flyga inrikes från T4. Är det någon som vet?

Ja, det går lysande. Jag gör just nu mitt första besök på Pontus innan jag ska flyga till Luleå tidigare ikväll. Hoppade av bussen vid T5 och gick igenom säkerhetskontrollen här och sen direkt till Pontus där jag sitter nu.

Blir raka spåret till T5. Det enda jag oroat mig för är att inte komma in på Pontus-loungen utan boardingkort för flyg till/från T5.

Får testa om man kan utnyttja Amex platinum fast track på T5 också utan flyg därifrån :)

Blir raka spåret till T5. Det enda jag oroat mig för är att inte komma in på Pontus-loungen utan boardingkort för flyg till/från T5.

Får testa om man kan utnyttja Amex platinum fast track på T5 också utan flyg därifrån :)
Sålänge du har ett boardingkort från en avgång/ankomst samma dag så går det bra, oavsett vilken terminal det handlar om.

Hm. Blir fundersam av några inlägg i olika trådar - har de ändrat något med airside transferbussen? Eller visst kan man fortfarande passera security på T5 och ta transferbussen till T2?

IPA på menyn idag! De har dock bara 4 fat, så först till kvarn.
IMG_20180607_144606296.jpg

Hm. Blir fundersam av några inlägg i olika trådar - har de ändrat något med airside transferbussen? Eller visst kan man fortfarande passera security på T5 och ta transferbussen till T2?

Är det verkligen så att detta går? Hur kontrollerar dom att om du är ankommande eller avgående?
När jag anlända till T5 så fick jag ej ta bussen airside till T4, pga att det var obligatoriskt att gå genom Tullen.

Annars hade det ju varit hur lätt som helst att slippa förbi tullen varjegång man anländer till Arlanda T5?

Är det verkligen så att detta går? Hur kontrollerar dom att om du är ankommande eller avgående?
När jag anlända till T5 så fick jag ej ta bussen airside till T4, pga att det var obligatoriskt att gå genom Tullen.

Annars hade det ju varit hur lätt som helst att slippa förbi tullen varjegång man anländer till Arlanda T5?
Nej buss från T2/T5 till T4 går inte...

Du kan dock slippa att gå igenom tullen när du kommer till Sverige om du gör på rätt sätt - men inte på Arlanda.

Toppen