Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

När vi käka frukosten så kom dom till bordet första gången, sen sa dom att man fick gå och ta mer om man ville vid bänken själv.

Provade Burratan och räksalladen. Riktigt goda bägge två, men jag saknar laxsalladen.

77D48BEA-6168-4436-805D-FC5B55D569BF.jpeg 89C49308-A147-4941-A369-D49D5467D3EF.jpeg

Har skummat igenom tråden men inte förstått om det är ok att komma in på loungen om man ska flyga inrikes från T4. Är det någon som vet?

Har skummat igenom tråden men inte förstått om det är ok att komma in på loungen om man ska flyga inrikes från T4. Är det någon som vet?
Det går alldeles utmärkt. Gå in på T4, ta transferbussen till T5 och gå till Pontus. Sedan får du gå ut ur terminalen, gå tillbaka till T4 och göra ny säkerhetskontroll. Notera alltså att du inte kan ta transferbussen från T5 tillbaka till T4!

Har du boardingpass i mobilen kan du också åka direkt till T5 och gå in genom den säkerhetskontrollen.

• Gilla
Reactions: BAS
Det går alldeles utmärkt. Gå in på T4, ta transferbussen till T5 och gå till Pontus. Sedan får du gå ut ur terminalen, gå tillbaka till T4 och göra ny säkerhetskontroll. Notera alltså att du inte kan ta transferbussen från T5 tillbaka till T4!

Har du boardingpass i mobilen kan du också åka direkt till T5 och gå in genom den säkerhetskontrollen.
Ska testa detta om jag hinner. Jobbar halvdag i Solna och flyger 1600, så ingen idé att åka hem mellan. Annars blir det väl en burgare på MAX :eek:

Om man ankommer med annat transportmedel än flyg så skulle jag säga att det är smidigare att gå direkt till T5 istället för att gå till T4 och ta bussen därifrån till T5.

Toppen