Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Jag bara utgick från att det var så. Vi var där hela familjen förra veckan (två vuxna med varsitt Platinum och tre barn varav yngsta är 2 år) och då ombads vi betala om tvååringen skulle vara med och dela (hon åt en tortellinisnurra från storasyrrans tallrik...).

Det kan ha att göra med att det är personligt +1 gäst. Dvs du kan äta två portioner för att du är hungrig, men du kan inte ge bort den till någon annan. Det vore det rimligaste scenariot anser jag.

Edit: Självklart borde dom inte bry sig om att barnet smakar en tugga eller två.
 

NiNE

Medlem
Det kan ha att göra med att det är personligt +1 gäst. Dvs du kan äta två portioner för att du är hungrig, men du kan inte ge bort den till någon annan. Det vore det rimligaste scenariot anser jag.

Edit: Självklart borde dom inte bry sig om att barnet smakar en tugga eller två.
Japp så är det förmodligen. Ser fram emot ett långt besök nästa gång då när jag reser själv.
 
Jag kan rekommendera räksalladen med den starka/heta såsen. Bra grejer!

För övrigt,
Två unga killar steg precis in i loungen, tog plats och serverade sig själva Staropramen ur kylskåpet! Det blev lite livat när personalen kom på dem med att inte ha checkat in och dessutom ha tagit öl! Lattjolajban! :)
Men hade de Platinum eller Centurion? Eller var det snyltare? Isf hoppas jag de fick sig en rejäl utskällning och fick betala. Alternativt vakter tillkallades.
 

Delayed

Medlem
Nä de var nog finnar som kom på båt och hade köpt buffet selfservice på Viking Line
Nu har jag iofs aldrig varit i "pontusloungen" men rent allmänt är självservering knappast ovanligt i lounger så just den biten går väl att förstå. Eller är det uppenbart hos Pontus att det inte är självservering?
 

palmen

Moderator
Nu har jag iofs aldrig varit i "pontusloungen" men rent allmänt är självservering knappast ovanligt i lounger så just den biten går väl att förstå. Eller är det uppenbart hos Pontus att det inte är självservering?
Man bör ju bli registrerad innan man plockar på sig mat. Aldrig varit problem att hämta själv för mig, men skulle aldrig få för mig att ta något innan de registrerat en i loungen.
I detta fall låter det some man gått in och tagit för sig bara, lite som att gå på buffé utan att betala för sig eller bli registrerad när manage går in.
 
När jag var där gick jag och hämtade en 7up helt själv, blev varken utkastad eller utskälld för det ;)
Nej men du har väl kort och var registrerad antar jag. Men de ogillar att man tar för sig själv, de ser det som en restaurang och att man ska bli serverad av personalen vid bord. Min far var förbi i förra veckan och fick en vänlig men bestämd tillsägelse att inte ta något ur kylen utan vänta på att bli serverad. Kakfatet är det dock bara att plocka på sig från...
 

Myllys35

Medlem
Nu har jag iofs aldrig varit i "pontusloungen" men rent allmänt är självservering knappast ovanligt i lounger så just den biten går väl att förstå. Eller är det uppenbart hos Pontus att det inte är självservering?

Självservering gäller inte i Pontusloungen eftersom det då blir problem med kostnadsfördelningen mellan P och Amex...
 
Toppen