Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Skulle gärna lyssna på en arg DYKWIA som blir avvisad från loungen för att det är fullt :D

Utanför Sverige ser/hör man det lite till och från, speciellt i lounger som även släpper in PP. Ibland står det bara en skylt om att det är fullt. Tror ingen egentligen tycker det är särskilt trevligt med en packad lounge, och tycker man det så kan man ju lika gärna sitta i ute i terminalen - vilket jag själv gör om det, i mitt tycke, är för fullt och det är lugnare annorstädes. Inrikesloungen på T4 har ju dessvärre ofta varit så, och jag har mer än en gång förundrats över hur man kan tycka att det är trivsamt att stå och äta chipsen vid toaletten bara för att få vara i en lounge. Incitamenten för Pontus är ju annorlunda och de vill ju av förklarliga, och kortsiktiga, anledningar trycka in så många det bara går...men ändå.

Skulle gärna lyssna på en arg DYKWIA som blir avvisad från loungen för att det är fullt :D

Utanför Sverige ser/hör man det lite till och från, speciellt i lounger som även släpper in PP. Ibland står det bara en skylt om att det är fullt. Tror ingen egentligen tycker det är särskilt trevligt med en packad lounge, och tycker man det så kan man ju lika gärna sitta i ute i terminalen - vilket jag själv gör om det, i mitt tycke, är för fullt och det är lugnare annorstädes. Inrikesloungen på T4 har ju dessvärre ofta varit så, och jag har mer än en gång förundrats över hur man kan tycka att det är trivsamt att stå och äta chipsen vid toaletten bara för att få vara i en lounge. Incitamenten för Pontus är ju annorlunda och de vill ju av förklarliga, och kortsiktiga, anledningar trycka in så många det bara går...men ändå.

@palmen man gör detta för tillfälle i Zürich hos Swiss. Det samma gör man i restauranger om man inte kan leverera bra upplevelse när man inte har kapacitet så jag kan hålla med @Moco att det är bättre att begränsa en stund.

I fall du missade uppdatering från loungen @Moco så finns det här:

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air) | Sida 162 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

En förklaring, kanske inte en ursäkt men i alla fall en förklaring.

@palmen man gör detta för tillfälle i Zürich hos Swiss. Det samma gör man i restauranger om man inte kan leverera bra upplevelse när man inte har kapacitet så jag kan hålla med @Moco att det är bättre att begränsa en stund.

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air) | Sida 162 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

OT:
AMEX loungerna i USA är stundtals belagda över kapacitet. AMEX USA har löst detta genom en kommande justering av antal gästar, Platinum dras ned till 0 gäster per kort.

Tråkigt om detta sprider sig till Europa/Sverige.
Skillnaden i USA är att det går att köpa till fler extrakortsinnehavare utöver den första [som även det kostar årsavgift i USA] och barnen kan få egna Platinum från ?14? års ålder [16 år i Sverige].

Det är ju lite trend att skylla på allt möjligt, framförallt covid just nu. Men helt ärligt, dessa problem har funnits i flera år. Jag har själv beskrivit dem här långt innan covid var ens en nysning.

Problemen är inte lösta, samma personal jobbar kvar som tidigare inte fixat situationen utan är de yra hönsen som beskrivs.

Det är verkligen inget bra, men ligger i linje med mycket annan restaurangservice i Sverige där man tycker det är helt okej att ignorera gäster. Så jag tror knappast det blir bättre.

• Gilla
Reactions: fcx

Absolut, men lite skillnad enligt många på en lounge man kommer in i på flygbiljetten jämfört med om man behöver inneha ett kort som kostar pengar.

För egen del hoppas jag mina vänner får plats imorgon. Jag äter ändå inte frukost

Ny meny från igår tror jag. Brutalt gott blir mitt omdöme gällande böcklingmackan och fläsksidan (som har funnits på menyn tidigare). Småseg men trevlig service i en halvfull lounge mellan 10-12. Mackan tog 20 min, men fläsket bara 5 min. Ovanligt skralt utbud på kaffebrödet. Bästa starten på resan oavsett småsaker som inte riktigt sitter som de ska. GT:n för 50 kr är f ö väldigt prisvärd.
934032f20c57b6c965d8b67ed28d5049.jpg
a4cce0b99660df3dc711eb4e9a438e29.jpg
5288a757f5e319716bb3fd594f45f0d0.jpg

Last edited:
Toppen