Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Hafermann

Medlem
Ja. Har man redan registrerat sig en gång samma dag så kommer man in fler gånger utan att behöva registrera sig på nytt. Oftast vet personalen om att du har varit där innan.
Där ser man. Inte så vanligt för mig då jag har CPH som bas. Något överraskande att de tillåter flera besök på samma resa.
 
Varför lämna den då? Stanna kvar alla timmar du tänkt... Eller ska du resa på morgonen, komma tillbaka senare och sen in igen för vidare färd
Första gången jag var där, kändes inte som en lounge man chillar i flera timmar utan snarare äter och drar och dessutom hade jag missat att PP-loungerna stängde rätt tidigt. Flyget går kl 23 och hade hoppats hitta nån lounge där man kunde koppla av lite mer.
 
Första gången jag var där, kändes inte som en lounge man chillar i flera timmar utan snarare äter och drar och dessutom hade jag missat att PP-loungerna stängde rätt tidigt. Flyget går kl 23 och hade hoppats hitta nån lounge där man kunde koppla av lite mer.
Jag instämmer. Sällan jag har varit på Pontus mer än 1 timme. Vid längre mellanlandningar så besöker jag Pontus när jag vill äta, övrig tid spenderar jag i SAS Loungen för att sitta bättre och ha mer lungt.
 
2019-07-08
Köttbullarna borta från menyn och Wallenbergare tillbaka.

fafafc9e11be3a5b255c1455b68ea1e6.jpg
 

Gargamel

Medlem
Tänkte inviga mitt Platinum på Pontus inom en snar framtid men har en fråga. Kan jag ta bussen från T4 till T5 även fast jag inte har något flyg den dagen?
 

taxvalp

Medlem
Tänkte inviga mitt Platinum på Pontus inom en snar framtid men har en fråga. Kan jag ta bussen från T4 till T5 även fast jag inte har något flyg den dagen?

De kollar inte boardingkort vid bussen men du måste ju först ta dig in i T4 i så fall. Enklast är ju att gå in direkt i T5 även om du ska flyga från T4. Boardingkort till någon slags flight från Arlanda behövs oavsett vilket...
 
Toppen