Senaste nytt

Amex "Lounge on the go" Arlanda

Är ju bara ett tankeexperiment, hur man skulle kunna maximera. För i ärlighetens namn, Lounge-on-the-go lådan från La Giraffe är verkligen inget rolig.

Så varför man frivilligt skulle ta den efter ett besök på Pontus, ja, då handlar det om principen att man kan få något "gratis".

Verkligen inte imponerad, vilket jag också påtalat för dem. Pressbyråns salladslådor är jämförbara om inte bättre. EspressoHouse som hanterar Lounge-on-the-go på andra platser i Sverige är bättre.

Är ju bara ett tankeexperiment, hur man skulle kunna maximera. För i ärlighetens namn, Lounge-on-the-go lådan från La Giraffe är verkligen inget rolig.

Så varför man frivilligt skulle ta den efter ett besök på Pontus, ja, då handlar det om principen att man kan få något "gratis".

Verkligen inte imponerad, vilket jag också påtalat för dem. Pressbyråns salladslådor är jämförbara om inte bättre. EspressoHouse som hanterar Lounge-on-the-go på andra platser i Sverige är bättre.
Vi brukar ta den om man har en lite längre flyg till söder Europa sedan bilkörning på över en timme. Perfekt att äta i bilen på väg till slut destination

Nej, då förmånerna gäller för båda korten. Och man behöver sin egna app för registrering med sitt eget konto. 2 olika konton kommer knte bli debiterad, bara för de tillhör ett huvudkonto.
Endast ett besök per dag är tillåtet per konto som ger 2 personer förmånen.

Infon i frågeställarens inlägg var att han hade ett kort och att frun hade extrakort till hans kort, inte att hon hade ett eget konto och huvudkort också.

Infon i frågeställarens inlägg var att han hade ett kort och att frun hade extrakort till hans kort, inte att hon hade ett eget konto och huvudkort också.
Så om huvudperson och extrakorts medlem reser samtidigt och tar med sig varsin gäst till loungen så kommer två av personerna att debiteras?

Så om huvudperson och extrakorts medlem reser samtidigt och tar med sig varsin gäst till loungen så kommer två av personerna att debiteras?
Nej, det är tillåtet och t.o.m. uppmuntrat vad jag erfarit. Däremot inte att vid två olika tillfällen samma två personer, samma dag, besöka loungens fördel.

Precis på samma sätt som att man inte tillåts (utan RISK för debitering) dels utnyttja Espresso House och dels vandra in på Pontus.

Nej, det är tillåtet och t.o.m. uppmuntrat vad jag erfarit. Däremot inte att vid två olika tillfällen samma två personer, samma dag, besöka loungens fördel.

Precis på samma sätt som att man inte tillåts (utan RISK för debitering) dels utnyttja Espresso House och dels vandra in på Pontus.
Fast sista stycket kan väl inte stämma?
Frukost på Pontus och sen eftermiddag/kväll på Espresso House på annan flygplats har funkat utan debitering, vilket också är inom rimlighetens tecken enligt mig

Frukost på Pontus och sen eftermiddag/kväll på Espresso House på annan flygplats har funkat utan debitering, vilket också är inom rimlighetens tecken enligt mig
Is there a limit to how many lounge entries I have?
You are welcome to visit the Nordic Lounges once per day. The Nordic Lounges benefit is valid for departure and if you have not already collected a Lounge on-the-go at the same airport.

Ja det är helt ok att jag med en gäst går in på Pontus och äter, och senare på dagen går den som har mitt extrakort och tar en to go påse för sig och en gäst.

Det är helt enligt reglerna, och ska inte vara några problem. Jag kan dock inte ta mitt kort till Pontus och sen nyttja samma förmån för mitt kort som takeaway.

Den som har mitt extrakort har ett eget konto hos Amex.

Det är inte tillåtet enligt reglerna. (Jag vet också att det dock fungerat i verkligheten, men det finns en RISK att de följer sina regler och debiterar).

Det är inte tillåtet enligt reglerna. (Jag vet också att det dock fungerat i verkligheten, men det finns en RISK att de följer sina regler och debiterar).
Fast i det som jag skrev finns ju utrymme för tolkning. Jag tolkar det som att om jag hämtar ut Lounge on the go (expresso house) på GOT så kan jag senare samma dag besöka Amex loungen på ARN. Då jag inte redan har använt lounge on the go på samma flygplats, det borde även gälla omvänt.

Toppen