Senaste nytt

Amex - Lounge on the go, även med SAS Amex Elite under 2021

JacobGBG

Medlem
Det ska så vitt jag vet vara samma dag. Men jag har inte en enda gång fått boardingkort kontrollerat. Så det går antagligen att glömma bort att du har ställt frågan här, chansa, och spela ovetande om de ifrågasätter. Men det är inte rätt.

För ungf ett år sedan när Pontus bara hade veteran-crew på plats så fick jag visa boarding card någon gång för att få ut min påse. Sen dess med alla nya ansikten är det bara kortet de varit intresserade av.
 

palmen

Moderator
Behöver avgången/boardingkort vara för samma dag som påsen hämtas ut? Anländer sent med avresa dagen efter och funderar om man kan få sig kvällsfika på Pontus.
Definiera sent? Pontus stänger ju långt innan sista flighterna.
Reglerna är väl att det gäller för dagen man reser, inte dagen innan.
 

palmen

Moderator
Landar 1835, åker dagen efter 1750.
Pontus stänger väl 1830 (om man ska tro amex appen). Alla andra förmåner står att de gäller samma dag och det lär vara avsikten även för take away på Pontus även om det inte står uttryckligen i amex appen.
 

JNH

Medlem
Hur snabbt brukar det gå att få sin påse vid beställning, en torsdag kring 17-tiden? Har kort anslutning men hade gärna ätit en sallad under minus-resan som avgår från Arn.
 

Jonas C

Medlem
Hur snabbt brukar det gå att få sin påse vid beställning, en torsdag kring 17-tiden? Har kort anslutning men hade gärna ätit en sallad under minus-resan som avgår från Arn.
All mat ligger färdig i kylen. Bara att plocka och registrera kortet i kassan.
 
  • Gilla
Reactions: JNH
Måste ha missat detta helt, flög några gånger i höstas med Elite utan att ha vetat om det här :eek:
Har detta förlängts för hela 2022 eller blivit permanent?
 

palmen

Moderator
Måste ha missat detta helt, flög några gånger i höstas med Elite utan att ha vetat om det här :eek:
Har detta förlängts för hela 2022 eller blivit permanent?
Det är en förmån som inte är tidsbegränsad. Om den finns kvar flera år återstår att se. Bäst är att ladda ner amex experience appen så ser du där vilka förmåner du har.
 

Jannes

Medlem
All mat ligger färdig i kylen. Bara att plocka och registrera kortet i kassan.
Är detta nytt? Tidigare fick man vänta medan de tog "betalt", sen en massa spring för att plocka ihop allting.
Dock har jag senast testat när man fick den otympliga glansiga shoppingkassen.
Kanske dags att testa nästa gång igen.
 

JNH

Medlem
Är detta nytt? Tidigare fick man vänta medan de tog "betalt", sen en massa spring för att plocka ihop allting.
Dock har jag senast testat när man fick den otympliga glansiga shoppingkassen.
Kanske dags att testa nästa gång igen.

Jag plockade ur kylen, väntade ett par minuter på att någon skulle komma och plocka ner i jättestor glansig påse, varpå hon sedan registrerade i kassan.
 
Toppen