Senaste nytt

Amex iphone app

@Walter Det var i alla fall vad jag klickade i när jag beställde kortet. När jag hade Amex (vanliga) för många år sedan så hade dock extrakortet en liten markering typ "AC" (? = Additional Card) men nu har inte mitt kort det. Kanske finns inte det begreppet för SAS Amex utan det är just ett "vanligt" kort men ett extra avgiftsfritt sådant :)

Du menar numret på kortet på vänstra skärmdumpen? Det är ett hittepånummer från Amex - inte mitt riktiga :)

Tonton

Medlem
Precis skaffat Amex SAS Premium. Skaffade mig ett konto med login hos Amex la till kortet i iOS appen - funkar bra och får notiser vid köp mm. Skaffade även ett Extrakort till mig själv för utlägg i tjänsten. När jag försöker lägga till det kortet i appen respektive via webbläsaren så säger den att kortet inte går att läggas till ett befintligt konto utan att jag behöver skapa ett separat användarnamn/lösenord. Stämmer verkligen det?

Visa bifogad bild 107179 Visa bifogad bild 107180

Är det ett extrakort eller additional card som du har?

Additional card har jag aldrig haft problem att ta in direkt på samma konto.

Extrakort brukar väl mera riktats till partner/vän/barn etc som ska ha ett extrakort, och således då har ett separat konto?

Edit: du svarade halvt på mina frågor exakt samtidigt som jag postade...

Då är det ett Additional Card jag har. Jag ringde kundservice och han la in det manuellt så imorgon bör båda korten synas i appen.

Det är inte säkert att det var problemet men det FÖRSTA kortet jag la in i appen var mitt Additional Card så kan vara därför jag sen hade problem att lägga in Huvudkortet. Det intressant är att det finns inget fysiskt "tryck" på kortet som visar att det är ett Additional Card som det gjorde förr, enligt honom har de blivit tvungna att ta bort detta för någon ny regel från Skatteverket. Däremot så meddelade han om de tre sista siffrorna är 00X så betyder 00 att det är ett huvudkort.

Tonton

Medlem
Separat konto för inloggningen, men samma kortkonto som debiteringarna dras från...

Självfallet! Bra att du förtydligar.

Det som är självklart för mig, som har både extrakort och additional card, är inte alltid självklart för alla andra :)

• Gilla
Reactions: ekf

Mr Basic

Medlem
Fråga till er som har samma/lika upplägg.
Jag har ett Amex Premium (mitt kort) samt ett Amex Classic (extrakort från sambon). Båda är registrerade i min Amex SE-app och jag får alltid notis när jag använder mitt Premium men inte när jag handlar med Classic. Ngn som får det att funka med notiser (i mobilen) från båda/fler kort? :rolleyes:

bvs

Medlem
Fråga till er som har samma/lika upplägg.
Jag har ett Amex Premium (mitt kort) samt ett Amex Classic (extrakort från sambon). Båda är registrerade i min Amex SE-app och jag får alltid notis när jag använder mitt Premium men inte när jag handlar med Classic. Ngn som får det att funka med notiser (i mobilen) från båda/fler kort? :rolleyes:

Inte riktigt samma som dig då jag har två huvudkort men jag får notiser från båda. Det finns en inställning under Konto -> Notiser, kolla där ifall du inte råkat slå av det för ditt Classic (se till att Classic är aktivt innan du går in på Kontofliken)

Mr Basic

Medlem
Inte riktigt samma som dig då jag har två huvudkort men jag får notiser från båda. Det finns en inställning under Konto -> Notiser, kolla där ifall du inte råkat slå av det för ditt Classic (se till att Classic är aktivt innan du går in på Kontofliken)
Tack @bvs , notiser nu ”på” för Classic-kortet. Vill dock tillägga att jag var in där tidigare (med rätt kort aktivt) och då var allt ”utgråat” och gick inte att ändra från ”av” till ”på”. Får tillskrivas tillfälligt fel.

• Gilla
Reactions: bvs
Toppen