Senaste nytt

Amex (icke)funktionalitet hemsida/app

stpe

Ny medlem
Jag har haft Amex Platinum ett bra tag men i princip bara använt det för Priority Pass och ARN Fast track, och först nu börjat snöa in på poäng i partnerprogram m.m. Och i.o.m. det försökt aktivera guldstatus på Hilton och Radisson, m.m.

Jag har försökt sporadiskt under några veckors tid i förhoppning om att det är något temporärt. Men Amex känns som ett digitalt u-land, det är ju f-n ingenting som funkar. Varenda "Enroll-knapp" ger antingen ett felmeddelande, 404/not-found när man klickar på "Details", eller helt enkelt bara gör en redirect tillbaka. När det kommer mail från Amex om något så är det mer regel än undantag att länkar fungerar. För Radisson så tog jag upp det med chat-supporten som bad om medlemsnumret för att aktivera - det har nu gått tre veckor och det har fortfarande inte hänt.

Är detta den typiska upplevelsen, eller är det just jag som har otur? (jag har testat i olika webbläsare, stängt av extensions, etc.)
 

micsjo

Medlem
Lider lite av samma - digital öken på Amex.

Att interaktion med partners, t ex Radisson är helt manuell och tar tid kan jag leva med.

Men Amex egna (digitala) tjänster är i bästa fall bara dåliga.

Jag vill som min signatur säger ha tillbaka conciergen. De var fantastiskt bra.
 

Dawes

Medlem
Den digitala upplevelsen är lite haltande, supporten via chat/telefon upplever jag som helt fantastisk jämfört med i princip allt annat jag varit i kontakt med.
Att aktivera via enroll-knapparna fungerade bra för mig (inte gjort det i närtid dock) men Radisson programmet buggar däremot titt som tätt, inloggning falerar/existerar inte emellanåt och kontot har i princip blivit obrukbart vid delning av programmet (Americas vs övriga). Allt som inte är ett telefonsamtal upplever jag hamnar längst ned i att-göra-listan.
 

Emil123

Medlem
Jag anslöt mig till hilton, marriot, radisson, melia tog ca 1v innan alla var approved. Avis var svårare dock, länken från sajten verkar inte funka iaf om man redan har ett konto. Fick denna länken av Amex support om du inte anslutit dig ännu Avis Preferred Partnership
 

EgOscar

Medlem
Jag upplever exakt detsamma. AMEX ligger efter gällande digitalisering. De verkar dessutom lida av hafsig lokalisering av internationella kampanjer.

Det du beskriver STPE kring partner-anslutning är främst ett problem i början men det är i ett viktigt skede när de onboardar kunder som är vana vid bättre system och rutiner.

Senare slås man av problem att använda kortet för digital betalning såsom Apple Pay/wallet och att de i egna lounger såsom Pontus på Arlanda kräver att dra och inspektera det fysiska kortet. Känns lite 80tal. :)
 

haobey

Ny medlem
Nu är detta inte dagsfärska uppgifter men för mig tog det några dagar, max en vecka, för att få alla aktiverade.

Hemsidan är för det mesta helt värdelös och ologisk.
Supporten däremot är fantastisk, av min erfarenhet.
 
Toppen