Senaste nytt

Amex Gold till Platinum

addese

Ny medlem
Står i valet och kvalet i att byta ut mitt nuvarande kort hos marginalen till ett Amex Gold alt. Platinum - men tycker spontant att kostnaden för platinum är i högsta laget. Är mervärdet såpass mycket bättre så det ändå är värt det kontra ett Gold?

(Överväger ett platinum speciellt nu med tanke på kampanjen som går nu, där man får 1 000 000 mr poäng.)
 

eddo

Medlem
Står i valet och kvalet i att byta ut mitt nuvarande kort hos marginalen till ett Amex Gold alt. Platinum - men tycker spontant att kostnaden för platinum är i högsta laget. Är mervärdet såpass mycket bättre så det ändå är värt det kontra ett Gold?

(Överväger ett platinum speciellt nu med tanke på kampanjen som går nu, där man får 1 000 000 mr poäng.)
Om du uppfyller kraven för kampanjen (inte haft Amex senaste 6 mån + uppnår spend-kravet) så hade jag utan tvekan testat Platinum. Om du inte känner att du får bra valuta för avgiften är det ju bara att byta kort efter att då fått signup-bonusen.

Ansöker du nu och får poängen i november så handlar det om 10 månadsavgifter vilket är 5 500 kr. 1 000 000 poäng motsvarar 4 000 kr om du väljer att kreditera din faktura, och det går utan tvekan att hitta bättre alternativ som gör att du får ett högre värde av poängen, så det blir ett väldigt billigt sätt att testa Platinum i 10 månader.
 
Last edited:

donski

Medlem
Som en som har nyligen uppgraderat från Gold till Platinum vill jag rapportera en sjuk bra avkastning hittills. Innan första månadsavgiften är betald har man ätit gratis på Il Tempo, fått 500kr rabatt på Bocqueria, bokat en gratis Weeping Willows konsert, och varit på Pontus. Plus en DI-prenumeration kommer att trilla in inom någon månad som upggraderingsbonus.

Heja heja :)
 

Sir Lemon

Medlem
Ngn som vet om Platinum är på g att erbjuda samtliga innehavare DI i ngn form? Har hört ”ngn” som loopat deras erbjudande på tidningskungen.se 2 mån för totalt 149:- i tre år nu…. ;)
 
Toppen