Senaste nytt

AMEX försäkring hur man går in i väggen.

Kricka

Medlem
Jag har också en försäkring via Amex hos ACE så jag är mycket intresserad av hur
ärendet fortlöper. Känner igen det där med blodtrycket, vilket inte är bra ! Jag hade
en del "diskussioner" med olika leverantörer när jag bodde i Sydafrika, vilka oftast
slutade med alldeles för högt blodtryck och att man talade med "chefen". Senast jag
upplevde samma frustration var när jag ringde M&M Senatorservice, vilka numera
har outsourcats till Kapstaden. Där visste man inte ens telefonnumret till chefen..
 

Gnopps

Medlem
Är det inte dags att gå vidare? Skicka skriftlig bergäran till Solid, säg att de får sköta kontakten med ACE? Funkar inte det så ARN eller småmål?
 

Matsson

Medlem
Har precis fått samtal av Solid som fr.o.m. Nu övertar alla kontakter med ACE. Som kund är jag nöjd med detta och slipper driva ärendet själv,dessutom kommer Solid att kontakta AMEX för att få klargjort vilket försäkringsbolag som ansvarar för vad.All heder åt handläggare på Solid som visat på god service.
 

tarzan

Medlem
Jag var precis inne på detta forum för att fråga andra medlemmar hur reseförsäkringen via AMEX funkar, och såg denna tråden.

Jag kommer kolla vidare hos andra försäkringsbolag.
 
Hade ett enda tillfälle att söka ersättning hos ACE och det slutade med att jag gav upp. Fylla blanketten, få en utlåtande hos läkare(original dessutom), ett intyg från min arbetsgivare, skicka allt med rek till ACE kändes bara för mycket. Hälsa och välmående var mina högsta prio och är än idag. Efter några dålig erfarna ärenden finns endast 3 försäkringsbolag för mig att välja bland och ACE eller Solid är inte med där.
Hoppas allt slutade bra och löstes fint hos TS.
 

TCB

Medlem
Hade ett enda tillfälle att söka ersättning hos ACE och det slutade med att jag gav upp. Fylla blanketten, få en utlåtande hos läkare(original dessutom), ett intyg från min arbetsgivare, skicka allt med rek till ACE kändes bara för mycket. Hälsa och välmående var mina högsta prio och är än idag. Efter några dålig erfarna ärenden finns endast 3 försäkringsbolag för mig att välja bland och ACE eller Solid är inte med där.
Hoppas allt slutade bra och löstes fint hos TS.

Jag har samma tråkiga erfarenhet. Solid är det värsta försäkringsbolaget som jag har haft att göra med. Total byråkrati och uttröttningsstrategi från deras sida. Trist att AMEX som annars står för så exceptionellt bra service har dem som underleverantörer.

Argumentet att det är en superb reseförsäkring som man har genom sitt AMEX Platinum är ju rena skämtet då man ser hur det handläggs i praktiken.

I somras så råkade vi ut för tråkigheter då min fru vart allvarligt sjuk på semestern. Hon skickade in ärendet till if... där hemförsäkringen ligger. Utmärkt service och de ersatte korrekt. Jag hade dock vid den tidpunkten lite hopp kvar om att jag skulle ha en minst lika bra reseförsäkring genom mitt Platinum. Det hoppet släcktes snabbt. Byråkrati som slutade i att jag fick ut ca 30% av vad if... betalat.

Det var sista gången som jag försöker få ut något genom Solid Försäkring. Reseförsäkringen vi har genom hemförsäkringen är ju beviserligen bättre. Tråkigt men sant!
 

flybob

Medlem
Har precis fått samtal av Solid som fr.o.m. Nu övertar alla kontakter med ACE. Som kund är jag nöjd med detta och slipper driva ärendet själv,dessutom kommer Solid att kontakta AMEX för att få klargjort vilket försäkringsbolag som ansvarar för vad.All heder åt handläggare på Solid som visat på god service.

Långt senare, men hur slutade denna historia?
 

Stefan62

Medlem
Det är ju helt uppenbart att vi alla har olika erfarenheter av Solid och även andra försäkringsbolag. Jag tror inte att man kan "dissa" Solid generellt, utan det hänger mer på vilket slags ärende det är.

Min erfarenhet är enbart positiv av såväl Amex/Solid-försäkringen som Platinum-innehavare och jag har liknande erfarenheter av Diners-försäkringen och diverse olika hemförsäkringars rese-moment. Mina ärenden har inte varit komplicerade - försenat bagage, förlorade glasögon, akut läkarbesök, akut hemresa osv.
 

JacobGBG

Medlem
Huga, jag har tidigare nyttjat AMEX flitigt vid resor just för att jag upplever att deras reseförsäkring på pappret är bättre än mitt EuroCard Gold. Får nog helt klart ta och överväga detta i fortsättningen.
 
Toppen