Senaste nytt

Amex erbjudande

Traveller

Medlem
Rätt trött på att bli antastad av Amex folket på våra flygplatser.. Dom verkar verkligen inte ha ett minne för vilka som tackat nej 100 gånger..
 

Gnopps

Medlem
Jag är trött på att de inte känner igen mig som redan är kund :rolleyes:
Jag såg en amerikan som hade något liknande det här på sig i en lounge. Han hade stoppat sitt Diamondkort i plastfickan så att det inte var någon tvivel för flygbolaget om hans status. Kanske skulle man göra något liknande på flygplatser med Amex-kort istället för att slippa bli antastad?
 

Dr. Miles

Expert
Lite OT.

Man kan nästan göra ett spel i 8 bitarsformat om Amexförsäljare på Arlanda. :D

Amexförsäljare närmar sig mot resenären från höger och väster.
Du måste ducka igenom dem och gå till gaten under bestämd tid.

Om du blir fångad, då kan du inte röra dig några sekunder och klockan tickar...
 

Mr Carter

Medlem
Ett bra tips för att slippa bli "antastad" är att "klä ner sig" :) De gånger jag reser med skjorta/slips/kavaj blir jag alltid erbjuden att bli kund men de gånger jag reser mer ledigt (jeans och pike) brukar jag klara mig undan, fungerar för mig :)
 

widde

Medlem
Ett bra tips för att slippa bli "antastad" är att "klä ner sig" :) De gånger jag reser med skjorta/slips/kavaj blir jag alltid erbjuden att bli kund men de gånger jag reser mer ledigt (jeans och pike) brukar jag klara mig undan, fungerar för mig :)

Har samma erfarenhet, bäst var i oktober när jag och min fru skulle åka till New York över helgen. Vi flög på torsdagen och på onsdagen (dagen innan) så åkte jag i jobbet till CPH över dagen och blev antastad på utresa samt hemresa, samma säljare. När vi flyg till NY så hade jag på mig piké och jeans. Ville testa honom lite så gick runt montern och tittade, dom hälsade inte ens då.
 
Toppen