Senator
Moderator
Jag förstår din sida av argumentet och det är förmodligen den argumentationen som Amex nu lutar sig tillbaka på.
Men för att ge dig min syn på det, alltså från en lojal kund som betalar dyrt för produkten, så vill jag inte att gränsen för en "vip" kund eller ej skall gå vid någonting så osmakligt vid att behöva bli störd på sin fritid - vilket reklamutskick är. Nu har vi ju alternativet att avregga oss från detta, allt väl så långt. Men att då "straffa" de som värnar om sin privata tid tycker jag i alla fall är osmakligt. Notera nu att jag inte "rantar" personligen då jag fått erbjudandet, men det är principen jag tycker är dålig och jag uttrycker bara mitt stöd för dem som drabbades av Amex "quid pro quo" mentalitet som du, förmodligen korrekt, kallade det.
På sätt och vis så har du ju inte fel, men det känns lite snopet att "straffas" på det här sättet. Speciellt för undertecknad som ändrade inställningarna när det snackades om detta första gången men då var det alltså redan för sent!
I tillägg går det ju att poängtera att de har en rätt dålig beskrivning av vad man tackar ja och nej till vad gäller marknadsföring:
Visa bifogad bild 109676
Jag är intresserad av kampanjer. Jag är inte intresserad av uppgraderingar eller extrakort.
Lite krystat.
Ni glömmer kanske bort att lagstiftningen kräver en aktiv opt-in för att ta emot marknadsinformation? Och ni kan ta er "#&% att om detta hade blivit gjort blanco utan opt-in, så hade säkert någon öppnat ett GDPR ärende mot AMEX för det också