Senaste nytt

Amex Elite -> Platinum

matado

Medlem
Vilket är bästa sätt att gå från Amex Elite kort till Amex Platinum?
Antar att man inte kan värva sig själv på kampanj.
Brukar kampanjer för att signa upp för Platinum gälla även ifall man redan har Elite?
(Kan tänka mig att behålla Elite kortet något år ifall det påverkar)

Så vitt jag vet så är man inte aktuell för välkomst-kampanjer om man redan är en befintlig kortmedlem. Det enda som skulle fungera då är att "uppgradera" befintlig kort till en högre nivå. Men du har redan högsta nivån då Elite och Platinum är i samma nivå. Jag själv hade Platinum och fixade Elite genom att uppgradera befintlig SAS Premium.

Du skulle kunna göra något liknande. Öppna upp ett guldkort och uppgradera när en bra uppgraderingskampanj finns. Annars kan ev. partner signa upp sig när en välkomstkampanj dyker upp och ni fixar ett partnerkort till dig.

Tack för svar. Skulle man kunna skaffa ett SAS Amex Classic (gratis) och sedan uppgradera det till Platinum ifall det kommer kampanj? Eller det går inte att ha både SAS Amex Classic och SAS Amex Elite samtidigt?

Jag tror att det skulle gå. Man kan ha flera kort samtidigt så länge kreditvärdigheten tillåter det samt att medlemsavgiften betalas in (i detta fall gratis, Classic).

Vi har en semesterresa till Lanzarote nästa vecka och jag har Platinum Plus, SAS Amex Elite och SAS Premium MC.

Räknar jag rätt får jag med Platinum Plus 8x poängen utomlands och bör därför så konsekvent som möjligt använda mitt Platinum sedan vi lämnat Sverige?

(Räkneexempel: 100:- i spend ger 800 MR. Dessa motsvarar då 27,5 Eurobonuspoäng vilket är mer än Amex Elite och SAS MC Premium.)

Attachments

• IMG_3272.png
    IMG_3272.png
    {memory} MB · Visningar: 62
Vi har en semesterresa till Lanzarote nästa vecka och jag har Platinum Plus, SAS Amex Elite och SAS Premium MC.

Räknar jag rätt får jag med Platinum Plus 8x poängen utomlands och bör därför så konsekvent som möjligt använda mitt Platinum sedan vi lämnat Sverige?

(Räkneexempel: 100:- i spend ger 800 MR. Dessa motsvarar då 27,5 Eurobonuspoäng vilket är mer än Amex Elite och SAS MC Premium.)
Ja, allt annat lika. Sen ger ju elite spend mot voucher och mc premium level points också vilket kan påverka kalkylen.

Toppen