Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

Fick mitt nya kort precis.
Gillar nya designen, känns cleant (black design).
Dock verkar kortet mindre robust, inte lika tjockt som tidigare, kanten runt är i silver istället för svart.
Får även känslan av att det går att "bryta av" lättare mot gamla kortet som är stenhårt.

Armbandet känns lite stelt men kanske mjukare upp sig vid användning.
Klämde på det nya kortet i helgen - det med löven, riktigt snyggt btw. Men förstår vad du menar att det gamla är stumt medans det nya är flexibelt. Vad jag förstår kommer de från denna tillvekare och då är ju kortet ett "Artisan silver full metal card" om AmEx har valt HNW kortet.

https://www.idemia.com/wp-content/uploads/2021/02/metal-cards-leaflet-idemia-202005.pdf

Fick mitt nya kort precis.
Gillar nya designen, känns cleant (black design).
Dock verkar kortet mindre robust, inte lika tjockt som tidigare, kanten runt är i silver istället för svart.
Får även känslan av att det går att "bryta av" lättare mot gamla kortet som är stenhårt.

Tänkte exakt samma sak, det är tunnare och mer bräckligt ...

Armbandet ska ju vara av läder så är nog lite naturligt. Hade föredragit om det fanns i olika storlekar, det är väl det minsta man kan göra.

Har du testat det? Jag har försökt två gånger men 100% failure rate. Bolaget ena gången och ICA andra. Men det vägrar att blippa. Jag har aktiverat chippet.

Dock verkar kortet mindre robust, inte lika tjockt som tidigare,
Yes håller med dig. Det är ju samma höjd om man lägger dom bredvid varandra (såg så ut iaf) men det nya känns tunnare och lättare. Tycker inte motivet blev så bra heller, set ut som det är påklistrat. Nu tycker jag inte det är fult direkt, och det är säkert en vanesak. I övrigt står min tidigare kommentar kvar :)

Last edited by a moderator:
Armbandet ska ju vara av läder så är nog lite naturligt. Hade föredragit om det fanns i olika storlekar, det är väl det minsta man kan göra.

Exakt, jag har det på sista låset nu och har normala handleder.

Har du testat det? Jag har försökt två gånger men 100% failure rate. Bolaget ena gången och ICA andra. Men det vägrar att blippa. Jag har aktiverat chippet.

Nope, ska testa i veckan.
Undrar var på armbandet chipet sitter?

Nope, ska testa i veckan.
Undrar var på armbandet chipet sitter?

Vad jag kunde se när jag kollade på armbandet är att det sitter strax efter Prada logotypen och innan "kinken" på armbandet. Om man kollar i ljus s kan man tydligt se chipet på utsidan då det får lädret att bukta ut lite.

Om jag tolkade instruktionerna rätt, vilket jag kanske inte gjorde eftersom det inte fungerar :D D: så ska det sitta under Prada loggan på "insidan" så att säga.

Läste instruktionerna och jag fattar det som om chippet sitter vid Centuroinloggan.
Om man har armbandet som en klocka så ska du blippa utsidan av armen.
Går ner på Hemköp strax o testar :D

Läste instruktionerna och jag fattar det som om chippet sitter vid Centuroinloggan.
då tolkar vi nog olika - det står till vänster om Prada loggan i lilla guiden.
Precis som @Dbodenfo säger så kan man se en liten buckla där chipper förmodligen sitter på utsidan

Jag trodde dock att chippet satt till höger och inte vänster - det avgör ju om chippet hamnar på undersidan eller översidan, om man har det som ett armband till en klocka.

I mitt fall hamnar chippet på översidan av armen och det är väl ok men inte lika naturligt som undersidan.
Många terminaler har ju kontaktless på vänster sida (ICA m.f) och andra har det på ovansidan. Det kommer ju också avgöra lite om man bär armbandet på höger eller vänster. Föredrar höger så det inte krockar med Apple Watch.

Berätta gärna hur det gick :)

då tolkar vi nog olika - det står till vänster om Prada loggan i lilla guiden.
Precis som @Dbodenfo säger så kan man se en liten buckla där chipper förmodligen sitter på utsidan

Jag trodde dock att chippet satt till höger och inte vänster - det avgör ju om chippet hamnar på undersidan eller översidan, om man har det som ett armband till en klocka.

I mitt fall hamnar chippet på översidan av armen och det är väl ok men inte lika naturligt som undersidan.
Många terminaler har ju kontaktless på vänster sida (ICA m.f) och andra har det på ovansidan. Det kommer ju också avgöra lite om man bär armbandet på höger eller vänster. Föredrar höger så det inte krockar med Apple Watch.

Berätta gärna hur det gick :)

Okej, funkade fint för mig!
Chippet verkar alltså sitta på ovansidan om man har bandet enligt bifogad bild.

Attachments

• 7F9881B4-E9E0-4933-B59E-08F8FBF44292.jpeg
    7F9881B4-E9E0-4933-B59E-08F8FBF44292.jpeg
    44,1 KB · Visningar: 751
  • 77DB9C17-318D-423D-92A8-4A600ED5652C.jpeg
    77DB9C17-318D-423D-92A8-4A600ED5652C.jpeg
    33,5 KB · Visningar: 740
Toppen