Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

Berglund

Medlem
Förväntar mig någon sur DHL chaufför som dumpar ett paket på trottoaren :)
Anmäler man sig/skapar konto hos DHL kan man själv se inkommande leveranser och styra så att de antingen levereras ut till en eller alltid går tills ens närmaste utlämningsställe. Det är sällan jag tar emot leveranser i dörren numera. Behöver jag åka iväg är det bättre att allt levereras till utlämningsstället och så hämtar jag där när det passar istället för att anpassa mig efter leveransbilar och deras chaufförer.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Absolut, det har jag haft ganska länge. Men DHL Frakt är ju ett helt annat bolag, dom pratar ju inte med vanliga DHL. När man loggar in på DHLFreight kan man inte välja att få paket till ombud, bara att få det dumpat på trotoaren eller åka till Rosersberg och hämta det på lastkaj. Kan inte ens lägga till portkod, utan då måste man ringa, inte riktigt aktuellt.

Att Amex valde detta alterantivet är rätt förvånande.
 

bvs

Medlem
Absolut, det har jag haft ganska länge. Men DHL Frakt är ju ett helt annat bolag, dom pratar ju inte med vanliga DHL. När man loggar in på DHLFreight kan man inte välja att få paket till ombud, bara att få det dumpat på trotoaren eller åka till Rosersberg och hämta det på lastkaj. Kan inte ens lägga till portkod, utan då måste man ringa, inte riktigt aktuellt.

Att Amex valde detta alterantivet är rätt förvånande.

Lite off-topic men det är rätt vanligt att paket som skickas från annat land med DHL lämnas över till Freight när de kommer hit, inget som de som skickar kan styra över alltid. Har väl haft en fyra-fem senaste månaderna. (strular också rätt ofta när de får nya trackingnummer vid överlämningen)

I Centurionfallet så fick jag bara lapp i brevlådan om att det ligger ett paket i Rosersberg och att jag skulle gå in och välja när jag ville få det levererat. Jag jobbar hemma och bor inte i lägenhet så det var ingen större dramatik.
 

Valley

Medlem
Bara jag som fått försändelse från DHL Freight som jag tror är från Amex? Verkar konstigt val av speeditör i så fall då de normalt inte levererar till hemmet och är ju mer för pallar och annat tyngre gods?

Eller så är det något annat jag beställt men glömt bort :)

En av de bästa aktörerna på svenska marknaden när det gäller just hemleveranser. Men om det inte är något större som kommer håller jag med om
att det är ett underligt val. Lite på var det är skickat ifrån skulle jag själv tyckt att Fedex/TNT alt. UPS är det naturliga valet.
 

Valley

Medlem
DHL samarbetar med andra speditionsbolag, bli inte förvånad om det kommer en TNT bil som kör it grejerna.

Mer OT - DHL F sköter uteslutande all sin inrikestrafik med "egna" fordon.
DHL Express däremot bilastar flera andra aktörer. Så gör också TNT/Fedex och UPS. Stor aktör åt dessa är Jetpak.
 
Toppen