Senaste nytt

Amex Centurion försämringar

plover

Medlem
Har aldrig haft Centurion, men Platinum i många år från typ 1999, men gav upp för några år sedan och växlade ned till SAS Amex elite. Varför ? lite som flera skriver i tråden, servicen på Plat devalverades kontinuerligt, pansartanterna på Nyman & schulz som var den gamla VIP resebyrån för privatkunder fick sparken eller gick i pension vid uppköpet. Erfarenheten som dessa fantastiska agenter hade finns inte idag, kan inte komma ihåg någon bokning i europa eller florida där de inte sovit själva. Precis som alla branscher jobbar amex för att väga vår kundupplevelse mot ägarnas vinster, och det är en resa som sällan går i kundens favör. Gnälligt, grinigt ? kanske men resebransche. idag är ingen vinstmaskin och besparingar träffar alla kundsegment, sedan är det lätt att skylla på gdpr, men visst var det trevligt att vli uppringd för 20 år sedan med lite trevliga hotellförslag och mattips i Florens ?
 

Maxad

Ny medlem
Hej alla,

Har lite fundering kring centurion.
Fick inbjudan för någon vecka sen som jag efter lite övervägande valde att tacka ja till.

Idag fick jag e-mail om att Amex har tagit uc på mig, är det normalt att dom tar UC ?

Enda jag har fått är en välkomst mail där det står processen tar ca 1 månad och detta för ca 2 veckor sedan.
Tyvärr var deras kundtjänst rätt snurrig och kunde inte svara på några frågor alls om när kortet kommer ens. När man frågar så säger dom när du har blivit godkänd och jag påpekar att jag har redan fått inbjudan och även välkomst mail.
 

Maxad

Ny medlem
Okej tack.
Vet du ca hur långt tid processen tills man får kortet ?
Vill veta om jag bör vänta för att betala en resa som ska köpas eller ska jag bara ta det med min platinum kort.
Kommer den dyka upp på amex se under Platinum kortet eller har den egen inlogg ?
Skiljer marginellt på försäkringen som jag förstått och bara därför.
 

Maxad

Ny medlem
Hmm låter inte logiskt men du kanske har rätt. Får man en inbjudan utgår jag från att dom har kollat det som behöver kollas upp annars borde väl det heta intresseanmälan som även går att göra.
Nu har ändå fått välkomstmailet också men undrade om leverans tiden.
 
Toppen