Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

Tillbaks till ämnet. Amex Centurion fördelar. Är det värt det?

Jag har en inbjudan till Centurion som jag har förlängt i avvaktan på vad som händer med covid-19 men måste tacka ja till senast på söndag.
Vad tror ni om utvecklingen under året, min känsla är att amex försöker öka antalet Centurion kort ganska mycket, alla som har ett kort idag kan rekommendera en vän, det går att be om att bli inbjuden osv.

Kommer ett större antal kort öka värdet på förmånerna med fler evenemang, bättre erbjudanden osv, eller blir det bara många fler som ska dela på det som redan är?

Jag är ny medlem i forumet men har följt bla. denna tråd med intresse hela hösten. har idag ett amex p. Och ett amex SAS premium men har varit väldigt dålig på att samla / använda poäng. Har ca 1,2m mr poäng på platinum kortet, 1,1m på coop kontot som bara blir stående,ä. Nu tänkte jag ta tag i det!

Första beslutet är Centurion! känns som snyggt kort som kan vara kul att ha, höga avgifter men så länge status / förmåner med kortet inte försämras framöver så tackar jag ja till inbjudan.

Nån som har nån känsla för amex strategi framöver?
Kbk, du lever bara en gång

60K för första året 30k resterande. Första året är svårt att motivera men vad jag förstår finns det värde för 30k. Kolla Experience appen och byt kort till Centurion för en inblick i vad de får.

Jag har en inbjudan till Centurion som jag har förlängt i avvaktan på vad som händer med covid-19 men måste tacka ja till senast på söndag.
Vad tror ni om utvecklingen under året, min känsla är att amex försöker öka antalet Centurion kort ganska mycket, alla som har ett kort idag kan rekommendera en vän, det går att be om att bli inbjuden osv.
Alla kan söka men inte alla går igenom. Vad jag har sökt mig till finns det ca 900 centurion medlemmar i Sverige och ca 90 000 runt planeten. Det är en liten exklusiv klubb. Frågan är vill du betala dig in i den?

Kommer ett större antal kort öka värdet på förmånerna med fler evenemang, bättre erbjudanden osv, eller blir det bara många fler som ska dela på det som redan är?

Jag är ny medlem i forumet men har följt bla. denna tråd med intresse hela hösten. har idag ett amex p. Och ett amex SAS premium men har varit väldigt dålig på att samla / använda poäng. Har ca 1,2m mr poäng på platinum kortet, 1,1m på coop kontot som bara blir stående,ä. Nu tänkte jag ta tag i det!

Första beslutet är Centurion! känns som snyggt kort som kan vara kul att ha, höga avgifter men så länge status / förmåner med kortet inte försämras framöver så tackar jag ja till inbjudan.

Nån som har nån känsla för amex strategi framöver?

Tyvärr har ju en status försvunnit och det är Sangri-La - men det är ett globalt beslut. Förhoppningsvis kommer det något nytt som kan kompensera det. Blir det andra och fler - det kan bara American Express svara på men jag tycker de värnar om sina medlemmar och då speciellt Centurion.

Samma fråga om och om igen. :D
Ska du göra en ROI på kronor och ören (ja jag har använt just den formuleringen fölrut) så är det nog inte Centurion du ska ha. Kanske inte med mjuka värden heller, om man tittar på 2021.

Men idag kom det en nylansering av Centurion, och man höjde priset, men det har vi ju vetat ett år nu. Om du undrar om det finns någon strategi kring Centurion.

Är det någon som känner till vad som ska ingå i ”lunch package” från tex Espresso House? Fick för ett par veckor sedan en ganska torftig frulle på Espresso House CPH, men idag fick jag där veta att det bara gäller en kaffe eller vatten, dvs ingen mat. Det är ju relativt enkelt att få mat ändå på CPH, men man blir ju lite nyfiken på vad det är AMEX vill erbjuda.

Är det någon som känner till vad som ska ingå i ”lunch package” från tex Espresso House? Fick för ett par veckor sedan en ganska torftig frulle på Espresso House CPH, men idag fick jag där veta att det bara gäller en kaffe eller vatten, dvs ingen mat. Det är ju relativt enkelt att få mat ändå på CPH, men man blir ju lite nyfiken på vad det är AMEX vill erbjuda.
Det står på hemsidan...

"Frukostpaket:
Frukostmacka, juice eller yoghurt och en valfri liten varm dryck.

Lunch/middagspaket:
Sallad eller wrap, Ramlösa/läsk och en valfri liten varm dryck."
Lounge on-the-go | Förmåner Platinum | American Express SE

Har kört lounge on-the-go från espresso house i centralen och då har det varit en foccasia eller sallad, alt frukostfralla. Dessvärre är ju inte kvaliteten på Espresso House mat särskilt bra. Men @oxxax att du inte får en macka eller dylikt känns de inte riktigt vet vad erbjudandet var.

"Ring och fråga om förmåner om du är berättigad" - jag tror att jag vänta tills dem ringer mig faktiskt. Och det klart att kortet är gjort för folk som tycker 70K är mycket pengar, annars hade man inte hängt här är läst en massa skit. Jag tror att man behöver dra in mer än 70k per dag för att sätta i halsen och det klart att jag skall tacka ja någon gång i livet, men kanske inte just den här inviten. Man skulle behöva uppgradera servicen i hela Sverige ett par pinnar utöver Jante och lite VIP-kort på krogen, så man slipper köa som ett hjon hela tiden.

Toppen