Senaste nytt

Amex bjuder på lunch/frukost. 1 gång per konto.

Snälla säg att Amex driver med en... Jag tänkte att okej, det här kan få mig att ladda ner appen. Men när man ska regga sitt konto, så ska man mata in sitt kontonummer och den fysiffriga koden. Det är ju precis så som en falsk fishingapp skulle fungera. Nej tack, ingen amexapp för mig, har de inte bank-id så får de klara sig utan mig.
Amex använder inte BankID till någonting?

Du behöver inte heller fylla i några kortuppgifter i appen om du inte vill utöver vilket kort du har så du får rätt erbjudanden. Möjligheten finns att fylla i kortuppgifter som du säger för att snabbare registrera sig på erbjudanden, men det kan du hoppa över.

Använde erbjuandet idag i Stockholm / Karlaplan gick super bra, Dock fick kollegan problem då man tydligen måste ha med sig det fysiska kortet enligt espresso house gick ej att använda sig av applepay.

Efter
Snälla säg att Amex driver med en... Jag tänkte att okej, det här kan få mig att ladda ner appen. Men när man ska regga sitt konto, så ska man mata in sitt kontonummer och den fysiffriga koden. Det är ju precis så som en falsk fishingapp skulle fungera. Nej tack, ingen amexapp för mig, har de inte bank-id så får de klara sig utan mig.

Efter du har skaffat konto, då loggar du in bara med "2 way verifaction" ingen kan logga in till ditt konto utan att ha din telefon eller email konto?

Utnyttjade erbjudandet idag på konserthuset i Stockholm. Det var ingen tvekan från personalen vad som gällde men just den killen i kassan som jag fick gjorde det för första gången så han behövde lite hjälp hur han skulle registrera det. Så det det tog lite tid. Men under tiden jag satt där kom ytterligare tre personer för att utnyttja erbjudandet så nu har han nog lärt sig. :)

Toppen