Senaste nytt

AMEX bjud in och få 25% mer i belöning (gäller tom 4 mars 2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

O_M

Medlem
Tror ni att man hinner inom kampanjtiden att värva en närstående till ett t.ex. Amex Classic och att den personen sedan värvar mig till ett Amex Elite inom kampanjtiden? (innan 4/3)
 

Gargamel

Medlem
Kanske har missförstått men det verkar som de flesta här är av uppfattningen att man kan få bonusen även om den man bjuder in redan har ett Amex kort så länge man bjuder in till en högre korttyp (tex vännen har ett Premium kort men bjuds in till Elite).

Men läser man villkoren på
American Express - American Express - Bjud in en vän och bli belönad

så står det ju:


Jag tolkar det som att vännen inte får ha haft något slags Amex kort senaste 6 månaderna.

Kan någon klargöra vad som gäller?
Det finns en skrivelse nån annanstans som säger nåt i still med "kortprodukt" och det finns svar från nån som har en kontakt på Amex i nån av de andra trådarna som bekräftar att det är 6 månader per kort. Sen kan nog ett 100 tal här inne bekräftat att det fungerar. Amex har tom valet att du redan är kund och vill säga upp/behålla befintligt kort i formuläret när du värvas.
 

palmen

Moderator
Hej!

Äntligen en ny kampanj.

Jag har en fråga som jag måste få ur mig och se med er om jag tänker rätt.
X= jag
Y= min bror.

X har platinum,
X värvade Y idag till amx platinum och amx guld för att få bonuserna samt att Y får bonuserna, samtidigt bjuder Y, X till sas Amx elite och sas Amx premium. Då får både Y och X bonusarna för båda korten.
X och Y hat löst alla spend på första månaden och direkt när alla bonusarna har kommit. Så säger X upp sitt amx sas elite men behåller sitt platinum sens förut samt sitt nya sas amx premium.
Y däremot säger upp sitt platinum men behåller sitt Amx guld?

Förlåt för X & Y men är detta möjligt, tänker jag rätt?
Du kan inte ha mer än 2 kort från Amex (om du inte har betalkorts platinum), så Y kommer inte kunna bjuda in dig till 2 kort.
I teorin skulle det där fungera, men jag skulle personligen inte göra så, förr eller senare kommer då detta troligtvis att stramas åt mer än vad det görs idag och då är vi alla förlorare.
 

Renato

Medlem
Du kan inte ha mer än 2 kort från Amex (om du inte har betalkorts platinum), så Y kommer inte kunna bjuda in dig till 2 kort.
I teorin skulle det där fungera, men jag skulle personligen inte göra så, förr eller senare kommer då detta troligtvis att stramas åt mer än vad det görs idag och då är vi alla förlorare.

Hej men Y har platinum Då X har bjudit in Y till både platinum och guld. Funkar inte det då och att det inte ställer till med något för det vill jag undvika.
 

palmen

Moderator
Hej men Y har platinum Då X har bjudit in Y till både platinum och guld. Funkar inte det då och att det inte ställer till med något för det vill jag undvika.
Det är enkelt, man kan inte ha mer än 2 amex produkter, försöker man beställa en tredje blir det nekat, oavsett om det är A, B, X, Y, eller någon annan som bjuder in.
Du får aldrig ha mer än 2 amex kreditkort (har du betalkort sedan tidigare så kan du ha flera amex betalkort och 2 amex kreditkort).
 

Renato

Medlem
Det är enkelt, man kan inte ha mer än 2 amex produkter, försöker man beställa en tredje blir det nekat, oavsett om det är A, B, X, Y, eller någon annan som bjuder in.
Du får aldrig ha mer än 2 amex kreditkort (har du betalkort sedan tidigare så kan du ha flera amex betalkort och 2 amex kreditkort).

Då förstår jag lite bättre men du skrev " (om du inte har betalkorts platinum)" då tänkte jag om man har platinum så kan man ha flera :)

Ok men då ska jag inte hålla på med ett tredje kort utan jag håller mig till 2 kreditkort.

Sen förstod jag inte vad du menar med
"(har du betalkort sedan tidigare så kan du ha flera amex betalkort och 2 amex kreditkort)"

Är inte alla amx kort kredit kort vad menar du med betal kort?
 
Ringde in och avslutade mitt Elitekort för att komma med i denna kampanjen då 30k Classic-kampanjen är klar för min del. Väldigt snäll själ som fixade detta samt tipsade om att koppla sitt kort till Eurobonus "Everyday" grejen. Detta visste man ju redan såklart från detta forumet, men bra tips från kundtjänst till ovetande =)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen