Senaste nytt

Amex börjar med att begränsa hur många man får bjuda in?

Tonton

Medlem
Noterade följande skrivningar på mina kreditkort från Amex, som jag inte har sett tidigare. Hittas i Amexappen när man klickar på "Bjud in en vän"

Amex Platinum:
Du får 4200kr, motsvarande 1 500 000 Amex-poäng som du kan omvandla till resor hos văra flyg-och hotellpartners eller använda för att betala dina köp. Du har 3 Member Invites inkluderat i ditt medlemskap varje år.

Amex Elite:
Du får 60 000 Bonuspoäng motsvarande en tur- och returresa till Asien eller Nordamerika med SAS Go Bonus. Du har 3 Member Invites inkluderat i ditt medlemskap varje är.

Ser även att detta nu finns i villkoren för att bjuda in folk:
4. Du kan bjuda in och få belöning för maximalt tre vänner varje år. Efter att ha fått belöningar för tre inbjudna vänner får du inte fler belöningar, oavsett hur många ytterligare vänner du bjuder in.

Detta verkar nytt - iaf ingenting som jag har sett tidigare. Nu påverkar det inte mig så mycket vanligtvis - men bra att veta iaf :)

Det påverkar nog den större majoriteten av oss positivt. Då färre poäng slussas ut i totalen och skyndar på poäng-inflationen. Speciellt den mängd inbjudningar som sker via diverse ”hjälp”-hemsidor och fb-grupper.
Håller med! Finns till och med privata grupper där ägaren av gruppen har sin länk uppe för alla medlemmar att använda och tillåter inte andra att bjuda in.

Fick mail om mina tre invites nu:

Bjud in och bli belönad
Från och med nu har du som medlem möjlighet att bjuda in tre vänner till American Express varje år med exklusiva
Member Invites. För varje godkänd vän blir du generöst belönad och dina vänner får alltid den högsta aktuella välkomstbonusen. Erbjudandet gäller endast när du bjuder in vänner som inte varit American Express kort- eller extrakortmedlemmar under de senaste 12 månaderna – så förbruka inte dina inbjudningar utan att få belöning.

Just nu maxar vi värdet på dina tre Member Invites till
60 000 EuroBonus Bonuspoäng per inbjudan, som räcker till en tur-och returresa till Asien eller Nordamerika med SAS Go Bonus.

Passa på att bjuda in före den 31 mars 2025 – för att belönas med denna extra generösa bonus.¹

Erbjudandet gäller till 31 mars 2025. Därefter återgår värdet till ordinarie 45 000 EuroBonus Bonuspoäng per inbjudan.

1 60 000 EuroBonus Bonuspoäng tilldelas ditt konto för varje vän som ansöker senast kl. 24.00 den 31/3 2025 och vars ansökan om SAS Amex Elite godkänns. Om din vän ansöker efter kl. 24.00 den 31/3 2025 får du ordinarie 45 000 EuroBonus Bonuspoäng när ansökan om SAS Amex Elite godkänns. Observera att det kan ta upp till 8 veckor för dig att motta din bonus efter att din väns ansökan godkänts. Din vän får poängen när den uppnått kraven enligt villkoren. Du får bara bjuda in vänner, familj, kollegor och andra personer i din närhet. Innan du bjuder in din vän måste du säkerställa att du har samtycke från denne samt informera om att inbjudan gäller ansökan om ett kreditkort. Säkerställ även att personen inte varit American Express kort- eller extrakortmedlem under de senaste 12 månaderna. Använder du dina Member Invites för att bjuda in personer som ansöker och får sin ansökan godkänd, men har varit American Express kort- eller extrakortmedlemmar under de senaste 12 månaderna, anses din inbjudan som förbrukad och du mottar ingen belöning. Att skicka inbjudan utan samtycke bedöms som spam. Genom att bjuda in din vän godkänner du de fullständiga inbjudningsvillkoren som du hittar i Amex SE-appen samt när du loggar in på ditt konto online.​

Allt är enhancements :) Otroligt att man nu har MÖJLIGHETEN att bjuda in 3 vänner!

”Från och med nu har du som medlem möjlighet att bjuda in tre vänner till American Express varje år med exklusiva
Member Invites.”

Toppen