Senaste nytt

Amex 2-4-1 och eurobonus poäng från annat konto

FFlash

Medlem
Dum fråga:

Går det att boka med amex 2-4-1 voucher så att EB poäng dras från polarens konto och vouchern utnyttjas från en Amex korthavare?

Iden här är ju att jag har en massa poäng men inte Amex :)
 

mha321

Medlem
Nej, inte direkt. Däremot kan ni gå ihop l e. Point sharing grupp och på det sättet ge tillgång till poängen, men det går inte att begränsa till en ensam transaktion.
 

FFlash

Medlem
Nej, inte direkt. Däremot kan ni gå ihop l e. Point sharing grupp och på det sättet ge tillgång till poängen, men det går inte att begränsa till en ensam transaktion.

Hmm…
Jag tänkte på att erbjuda nån med Amex voucher till övers en gratis resa :) sp att jag bjuder mina poäng och den med vouchern skulle få resa tillsammans om han/hon skulle motsvara för bokningen (First class nånstans långt borta) :)
 

samet

Medlem
Poäng och voucher behöver komma från samma person/konto/grupp. Så som @mha321 säger, behöver gå ihop i en Point Share Grupp först.

Sedan kan man inte lämna gruppen på 6 månader. Men om du startat gruppen, så kan du begränsa den andras möjligheter att använda poäng, genom inställningar i gruppen.

Det som dock ställer till det är att när ni går med i gruppen, lägga båda poäng ihop i gruppen och vid bokningen av resa tas de äldsta poängen, så du kan inte styra det till att just dina poäng används.
 
Toppen