Senaste nytt

American installerar 3-4-3 i Boeing 777!

AA har/hade ju 2-5-2 på B777 nu/tidigare men ska tydlige då byta till 3-4-4 för att klämma in ett antal stolar till.

Reser man ekonomi tillsammans med någon vän/partner etc så tycker jag att 2-5-2 var/är bra för då kunde man ju välja "2 platserna" och slippa andra som skulle ut/in etc.
Jag gillar det bättre än de som kör 3-3-3 ( Och givet, bättre än 3-4-3 ...)

Fungerar ju på samma sätt med "2 platserna" på A330/340 2-4-2 ex. hos SAS

Konfigurationen 2-5-2 är ju hemsk oavsett flygplan tycker jag. Visserligen trevligt att ha 2-säten, men 5 i mitten. Finns många riktigt dåliga säten på en sådan maskin.

Konfigurationen 2-5-2 är ju hemsk oavsett flygplan tycker jag. Visserligen trevligt att ha 2-säten, men 5 i mitten. Finns många riktigt dåliga säten på en sådan maskin.

Enda riktiga fördelen med 5 i bredd är man får alla 5 säten själv på en tom maskin. Då kan man ligga riktigt "skönt". 4 är fortfarande lite för kort för mig som är 186 cm.

Jag förstår hur du tänker men personligen tänkte jag mest på mitt eget & mitt resesällskaps välbefinnande och då är 2 i bredd bra, hur de andra som sitter på de dåliga sätena har det bryr jag mig lite mindre om .... ;) ( Jag förutsätter ju givetvis att jag kan välja mitt/mina säten själv och då välja bort de dåliga )

AA har redan 2-5-2 konfig i 777:an men jag tror att i framtiden vore bäst att satsa på 6-6 och då kan man också uppnå drömmen om att minska antalet FAs också. :mad: Kanske något för FR?

Toppen